BASIN TOPLANTISI - ETKİNLİK - KONFERANS
Basın Daveti Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği 06 Şubat 2020, 09:30

Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği (TKYD), 2019 yılında Emeklilik ve Yatırım Fonları performanslarını ve fonlara artan ilgiyi açıklıyor. 06 Şubat 2020...

Tüm Etkinlikleri Göster
BANKA HİSSELERİ
Hisse Fiyat Değişim(%) Piyasa Değeri

E-posta listemize kayıt olun, en son haberler adresinize gelsin.

Ana SayfaFinans Kulisİşte Ziraat'teki yeni yapılanma----

İşte Ziraat'teki yeni yapılanma

İşte Ziraat'teki yeni yapılanma
02 Aralık 2011 - 00:42 www.finansgundem.com

Ziraat Bankası'nda şubeler dörde ayrılacak. Her şubede her türlü bankacılık hizmeti verilmeyecek. Tarım şubeleri girişimci şubeler içerisinde eriyecek

Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın önceki hafta bankanın İstanbul’daki şube müdürleri ve yönetmenleri ile Ceylan Otel’de bir toplantı yaptı. Bankadaki köklü değişimi anlatan Aydın, öncelikle bankanın bir hayır kurumu olmadığını ve ticari bir kurum olduğunu vurguladı. Artık kamu bankası olarak sırtını kamuya dayayarak para kazanılmayacağını ve bu şekilde bankacılık yapılamayacağını söyleyen Aydın, Ziraat Bankası’ndaki değişimin şubelerden başlayacağı mesajını verdi.
Şube müdürleri tarafından tutarlı ve kararlı görünen Hüseyin Aydın çalışanlar üzerinde olumlu bir tavır bıraktı. Özellikle irticalen yapılan kesintisiz konuşma çalışanlar tarafından övüldü. Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın’ın eleştirilen tek yönü ise toplantı başında eski yönetim ile ilgili eleştirisel konuşmalarıydı.
Peki bundan sonraki süreçte Ziraat Bankası’nda nasıl bir değişim olacak?
Öncelikle şubeler yeniden yapılanacak. Artık her şubede her türlü bankacılık hizmeti verilmeyecek. Ziraat Bankası şubeleri, müşterilerin cirolarına göre girişimci, ticari, kurumsal ve bireysel olmak üzere dört ayrı katagoriye ayrılacak. Ticari şubelerde sadece ticari müşterilere hizmet verilecek. Diğer bankacılık hizmetleri verilmeyecek. Şube içerisinde Müşteri İlişkileri Yönetmenleri olacak. Her şubede müşteri ilişkileri yönetmenlerinin sorumlu olduğu müşteriler olacak. Ticari şubelerde bir müşteri temsilcisi 15-20 müşteriye hizmet verirken, ticari şubelerde 40-50, girişimci şubelerde ise 60-70 müşteriye hizmet verecek. Bireysel şubelerde ise bir müşteri temsilcisi ortalama 500 müşteriden sorumlu olacak.
Tarım şubeleri ne olacak?
FİNANSGÜNDEM’e gelen haberlere göre tarım şubeleri bu süreçte girişimci şubeler içerisinde eriyip gidecek…
Şubelerde artık norm kadro olmayacak. Yatay yapılanmaya gidilecek. Peki bu yapılanma Ziraat Bankası’na başarı getirir mi? Daha önce bir çok bankanın denediği ama daha sonra geri adım attığı bu yapılanmanın sonuçları orta ve uzun vadede alınması bekleniyor. Önemli olan diğer önemli bir konu da Ziraat Bankası şubelerinde bu kadar müşteriye hizmet verebilecek donanımlı personelin olup olmadığı…
Her zaman olduğu gibi ayrıntılar yine FİNANSGÜNDEM.COM’da olacak.
Barış Bekar
[email protected]

ETİKETLER :
YORUMLAR (36)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • onur20 Şubat 2013 23:05

    merhabalar ; ilk işe başlayan banko asistanı ne kadar maaş alacak bilen var mı saygıalrımla

  • zb29 Haziran 2012 02:17

    güvenlik arkadaşlar... söyleyin sizde TEPE yada ORAN a sizlere zam yapsın, bir destek personelinden fazla maaş alıyorsunuz bunu unutmayın, kadrolu personellere ve özel güvenliklere son üç yılda gelen zam oranını da hesap edin bakalım hangisi daha fazla zam almış.. gönül ister ki herkes daha fazla maaş alsın ,daha rahat yaşam sürsün.eski genel müdür sizin maaşlarınızı iki katına çıkardı öyle gitti, yenisi inşallah daha iyi şartlar sunar.. amma velakin gündemi meşgul etmeyin..

  • taşeron26 Haziran 2012 23:58

    slm biz güvenikler ne yapalım siz memurlardan en az bir saat fazla mesai yapıyoz maaşımız sizin yarısı biz ölelim

  • seyirci15 Nisan 2012 09:01

    Sayın genel müdür personelin özlük haklarını elinden almak ve küstürmek üzere görevlendirlmiş.Ayrıca diğer özel bankalara pazar payı açmak için ziraat bankasını batırmak üzere .İnanmıyorsanız takip edin bakalım ne göreceğiz zaman ne gösterecek

  • GÜVENLİK10 Mart 2012 08:06

    BİZİDE DÜŞÜNÜN BE BİZİM ALDIĞIMIZ PARA İLE BİZ NASIL GEÇİNELİM PARALARIMIZI TAŞERON FİRMA YİYO ŞİRKETE MALİYETİMİZ 2300 LİRA BİZE VERDİKLERİ 1250 100 LİRALIKTA ELBİSE İNŞALLAHGENEL MÜDÜRÜMÜZ BİZLERİ DE BÜNYESİNE DAHİL EDER DE KURTULURUZ

  • GÜVENLİK10 Mart 2012 07:58

    SLM BEN HÜSEYİN AYDIN MÜDÜRÜMÜZÜ TAM DESTEKLİYORUM VE İNŞALLAH BAŞARILI OLUR DİYORUM BİZ GARİB GÜVENLİKÇİLER NE YAPSIN 1250 LİRA MAĞAŞLA BİZ BANKANIN ÜVEY EVLATLARIYIZ İNŞALLAH GENEL MÜDÜRÜMÜZ BİZLERİDE KADROYA DAHİL EDER DE KURTULURUZ TAŞERON FİRMADAN FİRMA GÖMLEK AYAKKABI PANTOLON HAMAL İŞCİLER GİYMEZ ÇOK BERBAT DOĞRUSU

  • hakkı04 Şubat 2012 00:19

    sen sene başını bekleyeceksin temmuzda zam alamazsın sene başı kriteri vardır arkadaşım bende temmuzda girdim 1.6 sene zam alamadım belirteyim

  • 02 Ocak 2012 22:04

    Ziraat bankasında şubat ayında göreve başladım benimle aynı sınava giren ve ilk tercihlerinde yerleşenlerde ocak ayında göreve başladı yani benden 30 gün önce göreve başladılar.Bugün o arkadaşlara zam yapıldı benim durumumdakilere ise temmuz ayında zam yapılacak.Ayrıca şuan benimle aynı yerde çalışan fakat ilk tercihine yerleşen arkadaşada sınavda yaklaşık 10 puan fark atmışım.Bu adaletsizliğin dile getirilmesini ve özlük hakkımızın korunmasını istemekteyim.

  • Bankacı09 Aralık 2011 03:38

    Yazınızın başında sayın genel müdür doğru söylemiş hayır kurumu değil ticari bir kurum olduğu ama bunu Türk halkına anlatabilirmisiniz bilemem. Devlet bankası olarak gördüğü Ziraat Bankasının masraf almasını bol bol şikayet edeceklerdir. Sınav ücreti tahsilatı, destekleme ödemesi, fatura tahsilatları, yardım paraları tahsilatı yapmaktan asli işimizi yapamıyoruz.Sayın genel müdür toplantılarının ilk başında Ziraat Bankasına tekrar döndüğünü belirtmiş ve daha önce Ziraat Bankasında çalıştığım için ne övünüyorum ne de yeriniyorum demiştir. Bu bankanın ekmeğini yiyen herkes bu bankada çalışmakla övünmektedir. Müfettiş yardımcılığı ile başladığı bu yolda Ziraat Bankasında olmaktan niye övünmüyor anlayabilmiş değilim. Eski yönetimin hataları olabilir, her insanın hataları olduğu gibi bir kurumun başındakilerin de hataları olabilir. Yalnız eski yönetim tarafından yapılan dünyada bir ilk olan GİM (Görüntülü İşlem Merkezleri) yapacağına hazine kağıtlarına baksaydı gibi konuşacağına iyi yaptığı şeyler var bunun yanında şunları eksik yapmış diyebilirdi. Geldiği Halk Bankasında böyle bir hizmet varmıydı? Hatta Türkiye'de bir ilk olan Ziraat Bankası şubelerinde bilgisayar başında sınav yapmıştır. Hangi banka hangi kurumda vardır? Diğer kurumlara para veriyorsun sınav yapsın diye, Ziraat Bankası şubelerinde bu işi yapıyor. Ziraat Bankasında aksayan yerleri düzeltmek yerine tümden herşeyi silerek yeniden yapmakla ne düzelecek bilmiyorum. BDDK'nın sitesinde Halk Bankasının toplam nakdi krediler finansal haritasına baktığınızda 60 ilin kredi toplamı 469.000 altında (110.000 altında 21 il) Ziraat Bankasında ise 41. Bireysel İhtiyaç Kredilerinde Ziraat Bankası Türkiye 1.cisi, sektör payı %33 yani 1/3'ü Ziraat Bankasında. Eksik olan Ticari Krediler ve Tarımsal Krediler esas bunlara ağırlık verilmeliydi. Ona göre düzenleme yapılarak iş süreçleri ortaya konmalıydı. Örneğin bir insanın akciğerinde kist varsa akciğerini aldık, dalak, böbrek, karaciğeri de alalım belki sıçrayabilir diyemezsin. Bireysel İhtiyaç kredilerindeki payımızın da bu son düzenlemelerle azalacağını düşünüyorum, çünkü vadeler kısaltılıyor, faiz oranları daha çok yükseltiliyor, belli bir limitten sonraki kullandırımlarda vade uzatma için onay alınacak. Bu politikayla iyi durumda olduğumuz Bireysel İhtiyaç kredileri elimizden gidecek. Sektör sıralamasında bizi takip eden yada başabaş olduğumuz İş Bankası, Garanti Bankası, Akbank,Yapı Kredi dururken övmekle bitiremediği Halk Bankasından yöneticiler geliyor. Ziraat Bankasının bankacılık okulundan yetişenler yönetme kabiliyetinde değil demek ki. Ticari ve Tarımsal kredilerin yapılanmasında profesyonel ceo alabilirdi.Reklamlarda Türkiyenin lokomotifi diyorduk, şimdi vagon olacağız herhalde.Ben parasal haklara girmek istemiyorum, diğer arkadaşlar belirtti yalnız söylemek istediğim diğer bankalar sandıklarından emekli maaşı kadar para alırken bizim vakıf lavedildi, emekli olunca elimize geçen para çerez parası olacak.Belki bu konuda bir düzenleme olabilir.

  • 07 Aralık 2011 19:38

    Off off

  • çağdaş TÜRK07 Aralık 2011 13:29

    daha 10 gun kadar oncesı huseyın aydın beyın su zozlerını yazarsam hersey daha net olarak gorulur''Bu ziyaretlerin ardından da bir dizi proje hayata geçirilecek. Projelerin arasında ise, banka personelinin yıllardır şikayet ettiği maaş sisteminin de değiştirilmesi yer alıyor. Yeni dönemde, risk alan ve çok çalışan daha fazla kazanacak. Ayrıca, şubelerden personele kadar bir çok alanda yenilikler yapılacak. Yenilikler sürpriz olması için açıklanmıyor '' daha dun soyledıgını bugun bolge başkanlarını mudurlerı toplayıp tehdıt varı konusup inciler doken yıne huseyın aydındır bence ınandırıcılıgını kaybetmıs bir yoneticidir.kendısı 30 000 tl yı cebe ındırıken cok degıl ama ınsanları 750 tl ye çalısın cok alıyorlar demek nasıl bır ahlak nalyısıdır sız dusunun . huseyın aydın beye cagrımdır kızı oğlu dmadı gelsın 750 tl ye çalıssın ben 500 tl ye calısırım. ayrıca ulkenın sartları ortada bu sartlarda bu ucrete çelısan dıyen ve yasamda bı haberdar olab bu kıs nasıl bu bankaya yonetıcı olur akıllara zarar. ayrıca kımse korkmasın her yere yazın gundeme tasıyın 23000 kısı gerekırse 1000 huseyın aydını 1 gecede yollar.

  • 06 Aralık 2011 20:50

    Türkiye Bankalar Birliği Başkanına, koskoca Ziraat Bankası'nın Genel Müdürüne yakışıyor mu bu tarz konuşmalar. Henüz bankayı tanımadan tehtitle, baskıyla, aba altından sopa göstererek banka yönetmek ne kadar doğru. Yağmurdan kaçarken doluya tutulduk. Sabredin arkadaşlar, bir gün bir baba yiğit gelir bu baskı düzenine son verir.

  • anlayana06 Aralık 2011 20:18

    eskiden anlatmışlardı adamın biri itfaiye meydanında fötr şapka satan bir adama gider 46 numara şapka var mı diye sorar. adam var der ama çok yüksek fiyat çeker müşteri vazgeçer esnaf arkasından senin kafana göre şapka başka yerde bulamazsın der... adamda sende o şapkayı giyecek kafayı zor bulursun der

  • adsız06 Aralık 2011 15:39

    cok bulurlar 2006 dan yana uyguladıkları politika bu dusuk ucret herkes çalışır gidenin yerı doldurulur ısın gercek yonu oyle degıl arkadaslar cunku gıdenın yerı doldurulmuyor dusunsenıze 2006 dan bu yana bu kadar alım olmasına ragmen personel sayısı hegrcen gun daha azalan bir banka varmı ayrıca 500 tl ye genel müdürlük yapacak adamda coktur !!

  • 06 Aralık 2011 08:23

    hafta sonu toplantıda genel müdürümüz aynen öyle demiş 750 liraya çalışan çok işinize gelirse çalışırsınız işinize gelmesse kapıları açsak bir sürü çalışacak var demiş yani bu anlayışla işimiz zor arkadaşlar artık ünvan işide bitmiş belki yükselirizde biraz maaşımız artar diyorduk oda bitmiş artık herşey çok daha zor olacak ziraatte ama bunların hepsi hükümet politikası ne kadar az maaş o kadar çok kar.

  • fıs04 Aralık 2011 23:15

    Acaba H. Aydın Halkbankasında kaç para maaş alıyordu? Şimdi kaç para alıyor? Birde diğer bankalarda 750 TL ye çalşıyorlar diyor. Tasarruf yapacaksa; personelin sigorta primlerinden önce, kendi maaşında indirim yapsın ve kamuoyuna açıklasın. Halkbankasından Ziraatin yüzü suyu hürmetine mi geldi? Hepsi palavra...

  • mağdur ziraatliler04 Aralık 2011 22:37

    olan yine personele olacak.çalışmadınız diyerek maaşlar sabit kalacak.keyfi atamalar.adamın varsa her yerde iş yaparsın.

  • yeterr03 Aralık 2011 17:52

    her şeyin en kötüsünü hak ediyor bilmeden yorum yapan insanoğlu

  • ADSIZ03 Aralık 2011 00:59

    çok ilginç şeyler oluyor bankamızda malesef.h.aydın ıcın halkbankı kara gecıren denıyorda c.akın zarar mı ettırdı.yada zıraatin karını devlet kagıtlarına baglayan sevgılı yonetım ve yanında getırdıklerı halkbankta o hazıne kagıtlarının faızını kızılayamı bağışladı.konustukca komık oluyolar, secıme kadar kalırlar sonra gule gule.

  • Ciga02 Aralık 2011 20:30

    Değerli arkadaşlar, bilinenin aksine Ziraat Bankası'nın cefakar, çalışkan ve Ziraat terbiyesiyle yoğurulmuş bir personel yapısı vardır. Zor koşullarda, uzun saatler, az personelle, sürekli kendisini yenileyerek, yöneticisine ve müşterisine saygı duyarak, mesai saati gözetmeksizin çalışırlar. (23 bin personel içinde tabi ki istisnalar ve çalışma koşullarının zorluğundan bezmiş olanlar da vardır.) 1200 TL'ye ile 10-12 saat hiç ara vermeksizin çalışan günde 300 kişinin sorusunu cevaplayan, toplam bireysel kredinin %15'ini %1 takip oranı ile veren, 7 yıl kar rekorteni olmuş bu personel aşağılanmayı değil bir teşekkürü hak etmektedir. Personele, "siz çalışmazsanız başkası çalışır! işsiz dolu" demek yerine "ne sıkıntınız var çözelim" demek daha doğru olur.

  • ziraatli02 Aralık 2011 18:12

    adsiz arkadaşım anlaşılan sen ziraatli değilsin.yeni başlayanların %45 i sitifa ediyor demişssin fakat çok sallamışsın...ayrıca herkes işinden memnun olmayabilir ama bu durum sadece ziraat te değil her kurum da geçerli...her istifa edecem diyen de istifa etmiyor.çünkü dışarıda şartlar ortada...

  • adsiz02 Aralık 2011 11:59

    toplantilarda surekli personel maaslarinin yuksek olmasi uzerinde duruluyor. Sabah 8 aksam cikis saati belli olmayan bir personel 1500 tl aliyorsa bu maasa cok diyen birisi bu sektoru birakip ceksin gitsin. Maaslarin dusuklugu nedeniyle onlarca insan istifa edip baska kurum ve kuruluslara geciyor. Yeni baslayan bir personelin ortalama yuzde 45i istifa ediyor. Bence bu sorunun cozulmesi gerekiyor. Anca maalesef yoneticiler her defasinda kapiyi gosteriyor. Calismak isteyenle calisiriz calismak istemeyene de gerekeni yapariz diyor.

  • mell02 Aralık 2011 10:14

    ''Tüm katılım bankalarını ve Halkbankasını toplasan bir garanti bir akbank yapmayan, Pamukbanklılar Halkbank tarafından sevilmez,Pamukbanktan Halkbankasına geçenler bankaya ne değer kattı '' gibi saçma söylemlerde bulunan akıncan arkadaşımız bu kanıya hangi tecrübelerine dayanarak varmış acaba. Bu bankalarda çalışmış mı? Halkbankası'nın şu anda piyasadaki payı belli yoruma yok zaten..İlk birleşme esnasında bahsettiğiniz sancılar oldu..Ama çok çabuk atlatıldı..Şu anda Banka içinde Pamuk-Halk ayrımı diye bir şey yok.Herkes ortak amaç için çalışıyor..Siz biarz geriden takip ediyorsunuz zannedersem..Ayrıca Halkbankası'ndan Ziraat Bankası'na geçen yöneticiler orta düzey değil üst düzey yöneticilerdir. O bankaya geçen 3 GMY ile çalıştım. Hepsi de bulundukları konuma siyaset veya onun bunun vasıtası ile değil başarıları ile gelmiştir. O beğenmediğiniz yöneticiler zamanlarının büyük kısmını bu bankada akşamları, hafta sonlarını aileleri ile değil Bankada geçirmiş kişilerdir. Tek görüşüne katılıyorum.. '''''Banka ufkunu genişletmek, yeni bir sistem getirmek istiyorsa bunu devletin bir başka kurumundan yönetici transfer ederek değil, sektörün en iyilerinin arasından ne gerekiyorsa seçmek zorunda'''' En iyiler seçildi ve olmaları gereken yerdeler şimdi değişim için...

  • çağdaş TÜRK02 Aralık 2011 09:33

    gerçekten bazı ınsanların yorumlarına içerlenmemek elde degıl ınsanlar neden u kadar asağlık kompleksı ıle hareket ederler ben maaş adeletsılıgını dıle getirirken sahıs kalkmıs neden hemsırelerı kıyaslıyorsun kardesım hastenede kı lısans mezunu hemsıre lıse mezunu hemsıreyı asağlarken gocunmuyorsunda neden bankacı yazınca gocunuyorsun ayrıca kımse kıvırmasın kamuda kı memurlugu getırp bankacılık ıle es deger tutar aksama kadar yatıs sonra mass kımı kandıyorsunu yok hemsıre ıs yaparmıs vs.. kımı kandırıyorusnu..

  • HASAN INCEKARA02 Aralık 2011 04:50

    guzel fikirler de benim basima gelenler huseyin beyin basina da gelir bu gidisle herhalde. devlet o yapiyi kaldiramaz torpilli ve ise yaramayan personel coktan bakanlara ve vekillere sikayete baslamistir bile. orada halk bankasi na pamukbank tan gelen ozel sektor mantigi personel yokki yakinda bir sivas dc veya benzeri kulp da huseyin beye bulurlar

  • zb02 Aralık 2011 00:37

    3 yıllık çalışanım bankaya yatan paras 1170 lira. Bu mudur çalışmamın karşılığı sabah 8 banka için ayağa kalkıyoruz 8 de eve geliyoruz. günümüzün yarısı ya ve aldığım ücret 1170 bu para ter lekesinden dolayı attığım gömleklerin yenisini almaya yetmiyor. Ben bu bankadan hiç birsey istemiyorum birsey olacağıda yok zaten sadece ailemle aksam yemeği istiyorum ya sadece zamanında işden çıkıp evime gelip akşam yemeği yemek istiyorum. Birilerinin keyfi gelsin diye yediye sekize kadar bankada oturmak istemiyorum.

  • akıncan02 Aralık 2011 00:13

    ZiraatBankasının bankacılıkla ilgili ilgisiz dallarda Lisansüstü (Osmanlıca) eğitim yapmış , Kpds'den 70 ve üzeri puan almış personele neden fazladan ücret ödediğini bilen varmı? TCZB’nin yabancı dil bilen ve lisansüstü eğitim almış personele bu kadar çok ihtiyacı var mı? Bankada emeğiyle çalışan personelin hakkı yeniyor. Sözkonusu tazminatları alanla almayan personelin yaptığı işin en küçük detayına kadar hiçbir farkı yok. ''vasıflı'' adledilen personelin neden ücretler konusunda şımarıkça isyan ettiğini anlayabilmiş değilim. Profesyonel Bankacı isyan etmez, beğenmiyorsa istifasını verir, kendine güveniyorsa da gidip özel sektörde çalışabilir. Özel’de yüzüne bakan olmayacaktır. TCZB’deki değişimle ilgili birkaç kelimede ben yazmak istedim. Bankayı yönetmeye gelenlerin CV'lerine bakın çoğu Pamukbank kökenli, Pamukbank ülke bankacılığına MİY lik uygulamasını getiren bankadır. MİY lik özel bankaların tümünün uyguladığı bir sistem. TCZB’de hayata geçirilebilirse çok faydalı olacaktır. Fakat Halkbankasından ve islami katılım bankalarından orta düzey yöneticileri (şube müdürü, bölüm müdürü) getirip, Türkiye’nin En büyük bankasına GMY ve grup-daire başkanı yapmak da çok adilane işler değil. Ayrıca Pamukbankın efsane MİYlik siteminin esamesi kalmadı. O orada cüruf olarak kaldı. Pamukbanktan Halkbankasına geçenler Halkbankasına ne değer kattı? Çoğu Halkbankasına bir üst ünvanla şırınga edildiler. Pamukbanklılar Hakbankasında bu yüzden pek sevilmezler. Gelenleri çoğu Halkbankasına mükemmele yakın adaptasyon süreci geçirerek yatış vaziyetini tam kadro uyguladılar. O dönemde Halkbankasına geçmeyen çok iyi ve vasıflı yöneticiler özel bankalarda GMY dirler. O dönemde tutunamayanlar ise yeni yeni pıtırdamaya başlamış ve çalıştıracak eleman bulamayan İslami katılım bankalarına kendilerini zar zor attılar. Çekilecek çilelerini ise uzak doğuda v.s. şubelerde çekerek, kendilerini ‘onulmaz’ şube müdürü efsaneleriyle donatıp yeni CV’leri ile tekrar Halkbankasına idealizm uğruna hizmet aşkı ile (siyaseten) geldiler. Ama bu CV’ler sadece TCZB de, katılım bankacılığı piyasasında ve Halkbankasında geçerlidir (sığ piyasa ,dar konvertibilite). Birde sektörün dışında kalmış isimleri tekrar sektörün içine oyuncu olarak almak da yeni çıktı. Hem de danışman olarak. Bu sektörde oyundan düşenin oyuna dönmesi zordur. Katılım bankalarının tümünü ve Halkbankasını toplasanız bir Garanti , bir Akbank etmez. Önemli olan Akbank’tan ve Garantibankasından bir GMY getirebilmektir. Belki Akbank’tan ve Garanti’den GMY getirebilirsiniz. Gelen de bu anlayışla kendi bankasında destek hizmetlerinin GMY’si falan olacaktır. Banka ufkunu genişletmek, yeni bir sistem getirmek istiyorsa bunu devletin bir başka kurumundan yönetici transfer ederek değil, sektörün en iyilerinin arasından ne gerekiyorsa seçmek zorunda. Burası hiç kimsenin arka bahçesi değildir.

  • kahraman bankacı01 Aralık 2011 23:39

    genel müdür çiftliği hergelen ben şunu yapacam ben şunu yapacam deyip sistem değiştiriyor.Bu nasıl devlet bankası bir sistem oturtulur devam eder gider atıyorlar birini o da rüyasında ne görürse onu uygulamaya başlıyor bankada alınan maaşlarla geçinmek bir mucize eskiler için değil tabi bir şekilde yönetmen yardımcısı olmuş yönetmen olmuş bişeyde bilmiyor birçoğu onlarda şikayet ediyor.Koskoca kurumu dedikodu ve belirsizlikler kurumu haline getirdiler.Kraldan daha kralcı olan genel müdürlerede sesleniyorum sizler gelip geçicisiniz inşallah kul hakkıyla gitmezsiniz diğer tarafa.

  • Doğrusu01 Aralık 2011 21:22

    Sayın Çağdaş Türk, ücretin değeri çalışanın ne mezunu olduğuyla değil, yaptığı işin büyüklüğü, piyasası ve çalışanın perfomansı ile belirlenir en azından doğrusu budur. Bir kriter alınacaksa da tek kriter eğitim olamaz, olsada değer tespitinde yeri önemli olmamaılıdır. Eğitim ancak yapılan işin gerekliliği ile ilgili bir yetkinlik olabilir. O küçümsediğiniz Hemşirelik mesleği sizin yaptığınız işten belkide çok daha değerli bir iş büyüklüğüne sahip olabilir, açıktırki yapılan iş, büyük bir zihinsel ve fiziksel çaba ayrıca sorumluluk gerektirir. Üstelik hemşirelik lisans ve lisansüstü eğitimde de yerini alan bir meslektir, bir çok hemşiremiz bu bölümlerden mezun olarak bu mesleği icra etmektedir. Benim eleştirim eğitim sistemimize ve ahlaki değerlerimize, ne yazıkki yüksek lisans mezunu diploması alan bazı arkadaşlarımız hala memur zihiyetinden kurtulamıyorlar ve ne yazıkki eleştirilerini yaparken bilgisizce acımasızca bazı meslekleri hakir görebiliyorlar. Bu zihniyette olanların haklılığını açıkca sorguluyorum.

  • 1998-2011 01 Aralık 2011 20:34

    Demiralp: ‘300 milyona Ziraat'i yönetmek zor’ Ziraat Bankası Genel Müdürü Selçuk Demiralp, kamu bankalarında personel ve ücret politikasının çok yanlış olduğunu söylüyor. Böyle bir bankada çalışmanın onur verici olduğunu belirten Demiralp, kamu bankasında 300 milyon lira maaş alan bir genel müdürün bu görevi, uzun süre yürütemeyeceğini vurguladı. Kamu bankaları arasında her zaman ayrı bir konumda değerlendirilen Ziraat Bankası, büyüklüğü ve misyonunun dışındaki işlevleri ile farklı bir yapı sergiler. Kamu bankalarının özelleştirilmesinden bahsedilir ve yöntemler üzerinde tartışılırken, hep arka planda kalır; özelleştirme gündeminde tartışmaların dışında bırakılır. Finans Dünyası Dergisi, bir yıldan uzun bir süredir Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü görevini sürdüren Selçuk Demiralp'in Ziraat Bankası ve bankacılık hakkındaki görüşlerini yayımladı. Maliye Müfettişliği, Hazine'de Banka Kambiyo Genel Müdürlüğü, Avrupa Bankası ve Eximbank'taki görevlerinin ardından Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü'ne uzanan bir kamu geçmişi olan Demiralp, Ziraat Bankası'nda çalışmanın onur verici bir görev olduğunu söyledi. Demiralp, ‘‘Ama uzun süre bu görevin yürütülebileceğini sanmıyorum. Kamu bankalarında personel ve ücret politikası yanlış. Bu bankalarda genel müdür pozisyonundaki bir kişi, 300 milyon lira maaş alıyor’’ açıklamasını yaptı. 1998 yılında 135. yılınızı kutladınız. 135 yılın sonunda Ziraat Bankası'nı rakamlar ile anlatır mısınız? - 1864 yılında kurulan Ziraat Bankası'na 1998'de yani kuruluşunun 135. yılında baktığımız zaman şöyle bir genel görünüm ile karşılaşıyoruz: Ziraat Bankası bugün aktif büyüklüğü açısından sektörün yüzde 25'ine ulaşmış bir banka. Sermayesi 250 trilyon, ödenmiş sermayesi 100 trilyon lira. Özkaynakları 150 trilyon civarında. Bin 300 şubesit bulunmakta. Ziraat Bankası 38 bin çalışanı ile Türkiye'nin en büyük bankası konumunda. Aktif büyüklüğü 1998 yılı sonu itibariyle 6 katrilyona ulaşmış durumda. Mevduatımız TL. olarak 3.5 katrilyon lira, döviz mevduatı olarak da 1.2 katrilyondur. Döviz mevduatı açısından sektörün yaklaşık yüzde 10'una, TL. mevduatı açısından da yüzde 20'sine ulaşmış bir banka Ziraat Bankası. Bugün Ziraat Bankası tarıma dayalı kredi veren tek banka. Zaten bu bankanın kuruluş amacı da tarım sektörüne finansal kaynak sağlamaktır. Toplam kredilerimizin yaklaşık yüzde 85'lik kısmı tarımsal kredilere yöneliktir. Geri kalan kısmı da ticari ve bireysel krediler adı altında gruplanmakta. 12 milyonun üzerinde mudimiz var. Türkiye'de Ziraat Bankası gibi 65 milyona hizmet veren başka bir banka bulunmuyor. İşlemler bazında hareket ettiğimiz zaman 1.5 milyonun üzerinde emeklimiz, 2 milyona yakın SSK emeklimiz var. 65 yaş üzerindeki bir milyon kişinin maaş ödemeleri bizim şubelerimizden yapılır. 500 bine yakın öğrenci kredisini bizden alır. 5 milyonun üzerinde de her yıl iki kere olmak üzere taşıt pulu satmaktayız. 1998 yılı kârımız 20 trilyon civarında, vergi sonrası 12 trilyon lira. 1999 kâr beklentimiz ise 40 ile 50 trilyon civarında. Yüksek faizin sorumlusuyuz Bugün piyasada faizleri tırmandıranların başında kamu bankaları geliyor. Bunu söylemek zorundayız. Bugün kamu bankalarının önemli bir finansman açığı var. Kamu bankalarına çok büyük yükler yüklenmiştir. Ve kamu bankaları sermaye ve özkaynaklarının çok üstünde görevler yapmaktadırlar. Kamu bankaları olarak bunu bir yerden finanse etmek zorundayız. Bu nedenle para piyasalarına kamu bankalarının baskısının fazla olduğunu kabul ediyorum. Bu baskı nedeniyle de faizler fırlamaktadır. Ama '99 bütçesinin uygulamaya konulmasından sonra kamu bankalarının bir rahatlama içine gireceklerini düşünüyorum, faiz oranlarının kamu bankalarından kaynaklanan yükselişinde bir yavaşlama olacaktır. Bugün enflasyon oranı düşerken, faizlerin tırmanması sıkıntılı bir ortam yaratıyor. Faiz ve enflasyonun ekonomide doğru orantılı hareket etmesi esastır.

  • bankacı01 Aralık 2011 19:41

    Her gün en 10 saatimiz bankada geçiyor, aldığımız risklerde cabası ama verilen ücrete bak, yazıklar olsun.

  • yasemin solmaz01 Aralık 2011 18:26

    arkadaslar ne kadar farklı düsünsekte bazı gercekleri yok sayamayız. ziraat bankasının personel ve ucret politıkası iflas etmıstır.ıstıfa oranının %70 ldugu bir bankada övünülecek bir sey olacagını zannetmıyorumkı bunun yanında uzman yardımcısı mufestişlerin dahi istifa ettıgı bir kurum varmıdır türkiyede ayrıca çağdaş türk beyın soyledığı gıbı yıllardır duzenleme yapılanma dıye oyalayıp durdular ve sonucta hıc bır sey yok ortada aldıgım ücret 1130 tl kıra 450 yakıt 180 elaktırk su vs.. katınca ayın ılk gununde ek hesap kullanmak zorunda kalıyorum .kurum maaslarını gırdıgımde bodrumdan degıl ınsanlıgımdan utanıyorum . bu ucret ile bu kadar asaglanmak.

  • çağdaş TÜRK01 Aralık 2011 16:34

    insanların savunacak bir seyi kalmadığında şaçma sapan soylemlerle kendını tatmın eder sız rea bey internette yazısma kuralları ıle devam edın egonuzu tatmın etmeye çalışsanızda gerçekler örtülemez zıraat bankasında çalışıpta ziraat bankasında çalışıpta ucretın memnun olan tek br ınsan yoktur kı ayrıca ucretını soylemekten utanan bınlerce personel.bu geçeği ne tarafa kıvırsanızda ortemezsınız.sabır karnımı yada ailemı mutlu etmıyor alacaklı sabır etmıyor ve ben sabredemem emegım karsılıgını beklerım.sız emınım halk bankasındakı lise mezunlarındasınız:)bırılerının soylemlerını buraya tasımakla gorevlısınız.

  • REA01 Aralık 2011 15:09

    Finansgündem' i her zaman haberleri objektif yansıttığı için kutluyorum. Yapılandırma en çok Ziraat Bankası' nın genç personeline yarayacaktır. Halk Bankassı' nda yaşanan yapılanmada ünvan(lar) almış bir personel olarak açık yüreklilikle söylüyorum bunu... Bu site sayesinde lisansüstü eğitim almış (!) personelin internetteki yazım kurallarına hakim olmadığını, personelin çoğulu olmadığını bilmediğini dahası soru olan "-mu" ekini bile ayıramadığını görüyorum. Bordrosu ile utananlarla "bodrum" ile utananlar ayrı kişiler olsa gerek... Sabır üstün bir erdemdir, sabırlı olanlar gelişmeyi muhakkak farkedecektir. Değişim zor bir süreçtir. Değişime kararlı kadrolar yapmak için yapılması gereken yol haritasını ve hedefleri göstermektir. Hüseyin Bey' in şu an yaptığı zannımca bu...

  • çağdaş TÜRK01 Aralık 2011 08:27

    TÜKÜREYİM YAPILANMASINA LİSANSÜSTÜ EGİTİM ALMIŞ OLUP 3 YILI İÇERİSİNDEYIM YATAN UCRET YEMEK DAHİL 1160 TL BUMU YAPILANMA BUMU PERSONELI DUSUNME INANIN BODRUM ILE UTANIR HALE GELDIM LISE MEZUNU BIR HEMSIRENIN DONER SERMAYESI KADAR BILE UCRETIMIZ YOK NASIL ADALET NASIL UCRET POLITIKASI NASIL INSANLIK NASIL YONETICILIK NASIL BIR VICDANSIZLIK ZİRAAT BANKASI PERSONELLERININ ONURU BU UCRET POLITIKASI ILE AYAKLAR ALTINA ALINMISTIR. ARTIK YETERDIYORUM ILK ISIM BUGUN ISTIFAYI BASMAK ..

  • ??30 Kasım 2011 23:10

    Ziraat Bankası Yönetim Kurulu !! Ne olacak bu yedeklerin hali bir açıklama da yapılmıyor hayatımıza yön veremiyoruz artık duyun bu haykıran sesimizi..Sizden bir açıklma bekliyoruz net bir açıklama.