Eurobond gelirlerinde vergi durumu (2020 yılı)
Eurobond yatırımı nedir? Ne zaman alınmalı, hangi kurdan? Faiz oranı iyi mi? Vadeye kadar beklenmeli mi, yoksa fiyatı yükseldiğinde satılmalı mı? Vadeden önce satıldığında anapara riski var mı? Sabit getirili bir menkul kıymet olduğu halde hisse senedi yatırımcılığı kadar zor bir konuda tabii ki piyasa analisti finansçılarla yürümek gerekir. Ama bir de vergi konusu var.
Gerçek kişilerdeki Eurobond vergilemesi ile ilgili hemen hemen her şey işte bu yazıda.
Serbest Dövizli Yatırım Fonlarına fon nezdinde %15 stopaj vergisi getirilmesinin ardından[1], fon payı yatırımcısı gerçek kişilerde Fon’dan çıkarak kişisel eurobond yatırımı düşüncesi söz konusu oldu[2]. Eurobond almayı düşünen kişiler için acaba, Eurobond gelirlerindeki vergi durumu nasıl? Bu yazımızda Türkiye’de yerleşik gerçek kişiler açısından vergi hesabındaki konular açıklanmaktadır.
Gerek T.C. Hazinesi ve gerekse Türkiye’deki bankalar ile diğer şirketlerce yurt dışında ihraç edilen Eurobondlar, yabancıların yanısıra Türkiye’de yerleşik tasarruf sahiplerince de yatırım amaçlı iktisap edilmektedir. Yurt dışında ihraç edilen bu bonolar yurt dışında işlem görmekte ve saklamaları yine yurt dışındaki kurumlarca yapılmaktadır.
Bilindiği gibi Euro Bondlar, ülkenin dış borçlanmasında kullandığı enstrümanlardan olup, genellikle Avro ve USD cinsinden ihraç edilen, uzun vadeli borçlanma senetleridir. Bu menkul kıymetlerden sağlanan gelirler, ya “faiz tahsilatı”, ya da “satış kazancı” şeklinde ortaya çıkmaktadır. Faiz geliri mevzuat açısından “Menkul Sermaye İradı” sayılır. Satış kazancı ise “Değer Artış Kazancı” olarak vergilendirilir.
Öncelikle belirtecek olursak bu menkul kıymetler yurt dışında işlem gördüklerinden gerek Eurobond faiz gelirleri ve gerekse alım-satım kazançları G.V.K.’nun Geç 67. maddesindeki stopaj rejimi kapsamı dışındadır. Bu sebeple Türkiye’de yerleşik gerçek kişiler “yıllık esasta” beyanname vermek suretiyle gelir vergisine tabidirler. Türkiye’de ikametgahı bulunmayan ve bir yıl içinde de Türkiye’de 6 aydan fazla bulunmayan kişiler[3] ise “dar mükellef” statüsünde oldukları için Türkiye’de vergiye muhatap değildirler.
Gelir vergisi tarifesi artan oranlı olup %15’ten başlar ve gelir tutarı büyüdükçe oran da %40’a çıkar[4].
Eurobond faiz gelirleri:
Eurobond faiz gelirleri iki şekilde söz konusu olur: Kupon tahsilatı veya iskontolu ihraçta vade sonundaki gelir. Bu gelirler Gelir Vergisi Kanunu açısından “Menkul Sermaye İradı” olarak kabul edilirler.
Eurobond faiz gelirleri G.V.K. geçici 67. maddedeki stopaj rejimine tabi olmadığı için, yıllık esasta gelir vergisi beyanına konu olur. Başka gelirler (Örneğin; temettü, kira vb gibi) nedeniyle beyan yapıldığında da bu beyana eklenirler.
Burada önemli husus yıl bazında elde edilen gelir tutarının her yıl için açıklanan yıllık beyan haddini aşıp aşmadığıdır. Eğer bu sınırın altında gelir elde edilmişse beyan yapılmaz, sınır aşıldığında ise gelirin tamamı için gelir vergisi beyannamesi verilir. Yıllık beyan haddi 2020 yılı için 49.000 TL’sıdır. Beyan haddinin aşılıp aşılmadığının tespitinde; beyana tabi diğer gelir unsurlarının da dikkate alınması gerekir. Örneğin; “gayrimenkul sermaye iratları(kira geliri)”, “tevkifata tabi tutulmuş ve birden fazla işverenden elde edilen ücretler” ve “menkul sermaye iratları (Örn: temettü geliri)” v.b. gibi. Dolayısıyla 49.000 TL’nin hesabında Eurobond faiz geliri dışında gelir var ise bunların da dikkate alınması gerekir.
Yukarıda belirttiğimiz gibi, bu kıymetlerin faiz gelirleri kupon tahsilatlarında ve itfada söz konusu olur. Vergiye esas hesaplamalar için öncelikle faiz kupon tahsilatları dikkate alınır ve döviz cinsinden hesaba geçen tutarların o tarihteki TBMB döviz alış kuru ile TL tutarları hesaplanır. Örneğin 2020 yılında sadece eurobond faiz geliri elde edilmişse ve bu tutar yıllık gelir vergisi beyan haddi olan 49.000 TL’yı aşıyorsa gelirin tamamı beyan edilir. Eurobond’un itfa’daki anapara kur farkı ise vergiye tabi değildir. (G.V.K. Madde: 75/5)
Ortak hesaplardan elde edilen faiz gelirlerinde 49.000 TL’nın geçilip geçilmediğine her bir kişi için ayrı ayrı bakılır.
Bononun itfasındaki iskonto tutarının da vergi mevzuati yönünde "faiz" geliri olarak kabul edildiğini söylemiştik. Eurobondun vadesinde itfası halinde, faiz kuponları dışındaki diğer gelir unsuru şu şekilde bulunur:
- Bono alış: 84.500 USD
- Bono ifta bedeli: 100.000 USD
- Kazanç:15.500 USD
- Faiz geliri TL (15.500 USD*İtfa tarihindeki kur 6,80): 105.400 TL
Faiz geliri yıllık beyan sınırı olan 49.000 TL’dan fazla olduğu için, gelirin tamamı yıllık gelir vergisi beyannamesi ile beyan edilir.
Bu konudaki hesaplamalarda diğer önemli bir husus da iktisap fiyatıdır. Özellikle ikincil piyasa alışlarında buna dikkat etmek gerekir. Buna göre; iktisaptan sonraki ilk kupon faizi tahsilatına ait gelirin hesabında, alış sırasında ödenen “temiz fiyat-kirli fiyat farkı”, işlemiş faiz olarak düşülür ve kalan tutar faiz geliri olarak dikkate alınır. Alış satış kazancı ise, satış bedeli ile ilk iktisaptaki temiz fiyat arasındaki farktır. Başka bir anlatımla, kuponlu bir tahvilin satın alınmasında, işlemiş faizin bulunması halinde; işlemiş faiz tutarı kupon alış bedeli, temiz işlem fiyatı (Temiz Fiyat=Sözleşme fiyatı-İşlemiş faiz) ise tahvilin alış bedeli olarak kabul edilir. Çünkü alış tarihi itibariyle bonunun işlemiş kupon faizi de söz konusu olduğundan bu tutar ilk kupon tahsilat bedelinden düşülür ve kupon faizi olarak bu tutar dikkate alınır. Başka deyişle temiz kirli farkını ilk kupondan düşülür.
İndirilebilecek masraflar:
Beyannameye intikal edecek faiz gelirinin tespitinde indirilecek masraflar var mıdır? Evet bazı masraflar kazançtan düşülebilir. Çünkü Kanun’a göre; “Gelir bir gerçek kişinin bir takvim yılı içinde elde ettiği kazanç ve iratların safi tutarıdır.” (G.V.K. Madde:1)
Bahse konu giderler şunlardır: (G.V.K. Madde:78)
1. Depo etme (Saklama) ve sigorta ücretleri gibi menkul kıymetlerin muhafazası için yapılan giderler;
2. Faizlerin tahsil giderleri,
3. Menkul kıymetler ve bunların iratları için ödenen her türlü vergi, resim ve harçlar (gelir vergisi irattan indirilmez.)
Bu çerçevede, banka veya aracı kurum komisyonu veya işlemlerdeki diğer hizmet bedelleri vergi matrahının tespitinde gider olarak dikkate alınabilir. Ancak bunlar dışında başkaca bir giderin hesaba katılması mümkün görünmemektedir. Örneğin; kaldıraç kullanılarak Eurobond alınması halinde, kullanılan kredinin faizinin elde edilen faiz gelirinden düşülme imkanı yoktur.
Bir de vergi beyannamesi safhasında ayrıca indirime konu olan kişisel harcamalar da vardır. Bunların varlığı da gelir vergisi tutarını azaltan etki yapar.
- Hayat/Şahıs Sigorta Primleri: Beyan edilen gelirin %15’ini ve asgari ücretin yıllık tutarını aşmamak şartıyla mükellefin şahsına, eşine ve küçük çocuklarına ait hayat sigortalarına ödenen primlerin %50’si ile ölüm, kaza, hastalık, sağlık, engellilik, analık, doğum ve tahsil gibi şahıs sigorta primleri yıllık beyanname ile bildirilecek gelirlerden indirilir.
- Eğitim Harcamaları+ Sağlık Harcamaları: Beyan edilen gelirin % 10’unu aşmaması ve Türkiye’de gerçekleşmesi şartıyla yıllık beyanname ile bildirilecek gelirlerden indirilir. (Eğitim Harcamaları: Okul bedelleri/Vakıf üniversiteleri/, kitap-kırtasiye giderleri, okul servis bedelleri v.b. giderler bu kapsama girmektedir. Sağlık Harcamaları: İlaç, tedavi, tahlil, muayene giderleri gibi giderler bu kapsama girmektedir.)
Aşağıdaki örneklerde vergi beyan durumlarını görebiliriz:
Örnek 1:
-Kira geliri :30.000 TL
-Eurobond faizi : 24.000 TL
İşyeri kira tutarı ile Eurobond faizinin toplamı (54.000 TL) yıllık beyan haddi tutarı olan 49.000 TL’yi geçtiğinden her iki gelir unsuru da yıllık beyannamede yer alacaktır.
Örnek 2:
-Eurobond faizi : 60.000 TL
Eurobond faiz geliri yıllık beyan haddi tutarı olan 49.000 TL’yi geçtiğinden 60.000 TL’nın tamamı beyana tabi olacaktır.
Örnek 3:
-Temettü geliri: 20.000 TL
-Eurobond faizi: 24.000 TL
Her iki gelirin toplamı yıllık beyan haddi tutarı olan 49.000 TL’yi geçmediğinden beyan ve vergi söz konusu olmayacaktır.
Örnek 4:
-Ücret geliri: 900.000 TL
-Eurobond faizi: 44.000 TL
Ücret geliri 600.000 TL’yi geçtiğinden ücret geliri için yıllık beyannmame verilecektir. Ancak Eurobond faizi yıllık beyan haddini (49.000 TL) geçmediğinden beyana eklenmeyecektir. Ücret geliri GİB’nın 311 nolu Gelir Vergisi Tebliği uyarınca yıllık beyan haddinin hesabında dikkate alınmamaktadır.
Eurobond alım-satım kazançları:
Faiz gelirleri gibi Eurobond satış kazançları da yıllık Gelir Vergisi beyanına konu olur. Zira Eurobond alım-satım kazançları için G.V.K. geçici 67. madde uygulanmaz.
Faiz gelirlerinden farklı olarak satış kazançları için yılllık beyan sınırı uygulaması yoktur. Bunun için satış kazancı tutarı ne olursa olsun yıllık gelir vergisi beyannamesi verilmek zorundadır. Bu nedenle faiz gelirleri için yukarıda bahsettiğimiz 49.000 TL’lık beyan haddinin aşılıp aşılmadığının bir önemi yoktur. Dolayısıyla satış kazancı 10.000 TL da olsa beyan zorunluluğu vardır.
Bu kıymetlerin satış kazancı şu şekilde hesaplanır:
-Alış bedeli ve satış bedeli; alım ve satım tarihlerindeki kurlardan TL’ye çevrilir.
-Alım ve satım tarihleri arasındaki dönemde ÜFE artış oranı %10 ve üzerinde çıkarsa, alış maliyeti bu oran kadar artırılır.
-Endekslemede menkul kıymetin alındığı ay dâhil, satıldığı ay hariç tutulur.
-Maliyeti artırılan tutar ile satış tutarı arasındaki gelirin tutarı ne olursa olsun, beyan edilir.
-Yıllık gelir vergisi beyanı ile gelir vergisi tarifesine göre vergi ödenir.
Bu hesaplamalara göre, TL esasında kazanç var ise, döviz bazında zarar çıksa dahi vergileme yapılır.
Örnek:
Yukarıdaki örnekte;
- Euro Bond alış tarihindeki (Ocak/2016) ÜFE endeksi 250,67, satıştan bir önceki ayda (Mayıs/2020) endeks 482,02’dir.
- Mayıs/2020 endeksinin Ocak/2016 endeksine bölünmesi sonucu bulunacak oran 1,92 olup, alım ve satım tarihleri arasındaki dönemdeki ÜFE artış oranı %10’un üzerindedir.
- Bu durumda, alış maliyeti; bu oranda artırıldığında, 606.000*1,92= 1.165.293 TL olmaktadır.
- Satış tutarından, maliyeti revize edilmiş alış tutarı çıkarıldığında; 1.292.400-1.165.293 = 127.107 TL beyan edilecek gelir çıkmaktadır. Oysa kişi gerçekte 10.000 USD zarar etmiştir.
- Görüldüğü gibi hesaplamalara göre, döviz bazında zarar çıksa dahi TL bazında kazanç elde edildiği var sayıldığından vergileme yapılmaktadır.
- Bu sebeple yatırımcıların gerekirse itfayı beklemeleri daha iyi olabilir. Özellikle kur artışının ÜFE endeksinden fazla olduğu hallerde satış halinde yüksek gelir vergisi çıkabilir. Oysa itfadaki kur artışları vergiye tabi tutulmamaktadır.
- Vergi matrahının tespitinde, aracı kurum/banka komisyonu veya işlemlerdeki diğer hizmet bedelleri vergi matrahının tespitinde gider olarak dikkate alınabilir.
Bir başka hususa da değinmeliyiz. Çünkü eğer varsa, bir imkân ve avantaj söz konusu olur. Mevzuatımıza göre; aynı yıl içinde Eurobond satış zararı da (ayrıca yurt dışı menkul kıymet satış zararı) var ise zarar tutarları ile kazanç tutarları birbirine mahsup edilir ve net kazanç üzerinden vergi ödenir. Dolayısıyla aynı yıl içindeki satışlarda bu konu göz önünde bulundurulmalı.
Eurobond satışında zarar çıktığında bu zarar aynı yıl içindeki diğer gelir unsurlarından düşülemez. Örneğin Eurobonda satış zararı, yıllık gelir vergi beyannamesi verilirken Eurobond faiz gelirine, kira gelirinden mahsup edilemez. Zira Kanun’un 88. madde hükmüne göre; “diğer kazanç ve iratlardan doğan zararlar” o yıl içinde elde edilen diğer gelirlerden (kira, serbest meslek kazancı gibi) mahsup edilemiyor. Aynı yıl içindeki diğer gelirlerden mahsup edilememekle beraber, menkul kıymet zararının, gelecek 5 yıl içinde aynı mahiyetteki menkul kıymet (hisse senedi, yat fonu, bono vb gibi) satışlarından doğan beyana tabi kazançlardan indirilebileceği görüşündeyim. Çünkü madde hükmünde buna bir engel görünmemektedir . (G.V.K. Madde:88).
[1] Mehmet Bingöl, Dövizli Yatırım Fonlarında Stopaj Vergisi, Finans Gündem, 06 Haziran 2020, http://www.finansgundem.com/yazarlar/dovizli-yatirim-fonlarinda-stopaj-vergisi-yazisi/1496451
[2] Fon nezdinde ödenecek stopaj vergisi ile dövizli serbest fon payı yatırımcısının vergi yükü %23,5 olmaktadır. Diğer hususlar için dip not:1’deki yazıya bakılmalıdır.
[3] Belli ve geçici bir süre ile Türkiye’de bulunan yabancılar 6 aydan fazla kalsalar da “dar mükellef” olarak kabul edilir.
[4] Gelir Vergisi tarifesi:
22.000 TL’ya kadar : %15
49.000 TL nin 22.000 TL’sı için; 3.300 TL, fazlası : %20
120.000 TL nin 49.000 TL’sı için; 8.700 TL, fazlası : %27
600.000 TL nin 120.000 TL’sı için; 27.870 TL, fazlası : %35
600.000 TL den fazlasının 600.000 TL’sı için; 195.870 TL, fazlası : %40
-
Fikret Akata16 Aralık 2023 05:26
SORU Saygıdeğer Hocam, emekleriniz için sonsuz teşekkürler. Sorum: 5 yılda itfa olacak Eurobonddan elde edilen kupon faizinin vergisini öderken, satın alımda fazla ödenen anapara zararını düşebilirmiyiz ( Nominal değer 913 bin $, nakit ödenen tutar 999 bin $ ise aradaki fark olan 87 bin $ ın o yıla düşen miktarını , yıllık temettülerin vergisinden düşüebilirmiyiz) ? Saygıyla
-
Mb31 Mart 2021 20:02
Satis kazanclari GV beyannamesinde "diger kazanc ve iratlar" = değer artış kazanclari bölümünde beyan edilir.
-
mehmet kasım31 Mart 2021 18:14
Merhaba eurobondumu eşimle ortak olan diğer bankaya devredersem alım satım kazancına konu olur mu? Tamamı üzerinden mi kar hesaplanır ortak hesaba devredildiği için hesabım teorik olarak yarısı bana ait olduğuna göre kendime satış gibi olacak. Hesaplanacak kar zararın yarısı mı vergi konusu olur? Teşekkürler...
-
Ali Kaya31 Mart 2021 10:58
Merhaba, Eurobond alım-satım kazançlarını gib hazır beyan sisteminde hangi başlık altında beyan etmemiz gerekiyor?
-
Bulent27 Mart 2021 11:20
Merhaba Mehmet bey , Eurobond alirken basta fazla odenen birikmis faiz ve kirli fiyat / temiz fiyat farkinin ilk kupon odemesinden dusulmesi ve bu sekilde beyan verilmesi dogru mudur ?
-
mb30 Mart 2021 14:04
Eurobond alirken basta fazla odenen birikmis faiz ilk kupon faiz odemesinden dusulür.
-
Hasan Pişkin16 Mart 2021 16:14
Mehmet bey, 2020 yılında 1- 25 000 TL kira geliri(Konut) 2-5 000 TL 1.1.2006 öncesi Eurobond Kazanç 3-3 000 TL 1.1.2006 öncesi Eurobond Faiz geliri 4-5 000 TL 1.1.2006 sonrası Eurobond Kazanç 5-15 000 TL1.1.2006 sonrası Eurobond Faiz geliri TOPLAM: 53 000 TL Kira da oturuyorum.Kira giderim 30 000 TL. Kira geliri hariç hangi Eurobond kazançlar beyana tabidir.?
-
Mehmet Aköz16 Mart 2021 12:17
Mehmet Bey Merhaba,2020 yılında 6000 usd (o günkü kurla 41.000TL) özel sektör eurobond kupon geliri aldım.Banka kaynağında stopaj kesilmediği için beyanname verilmesini öneriyor ancak yazınızda beyan sınırı 49.000 TL.Özel sektör eurobond faiz geliri tevkifatlı mıdır tevkifatsız mı?Teşekkürler
-
mb21 Mart 2021 14:48
Özel sektör eurobond faiz geliri GVK geçici 67.madde anlamımda tevkifatsızdir. bu sebeple beyana tabidir.
-
mb21 Mart 2021 14:45
yurt dışı ihraçlı özel sektör bono faizleri yıllık beyana tabi. 49.000 TL^yi geçerse tabii. zira GVK geç 67. madde kapsamında değiller.
-
[email protected]15 Mart 2021 09:16
eurobond
-
ali oral12 Mart 2021 22:33
iktisaptan sonraki ilk kupon faizi tahsilatına ait gelirin hesabında, alış sırasında ödenen “temiz fiyat-kirli fiyat farkı”, işlemiş faiz olarak düşülür ve kalan tutar faiz geliri olarak dikkate alınır.temiz fiyatı bulamıyor isek işlemiş faizi basit orantı hesabıyla bulsak bir hata yapmış olur muyuz? 6 ayda 600 usd kupon ödemesi alınacak ise iktisaptan 15 gün sonra alınan 600 usd ın 50 Usd'ı için mi vergi ödeyeceğim desem doğru olur mu
-
UYGAR GÜMÜŞOĞLU11 Mart 2021 21:49
Mehmet Bey selam iki ayrı bankadan eurobond satışı biri kar , biri zarar çıkıyor , toplamda zarar çıkıyor , beyan edilmeyecek mi?
-
mb21 Mart 2021 14:42
evet satış zararı satış kazancı birbirinden mahsup edilebilir.yazının içinde belittim.
-
Yazlik 24208 Mart 2021 21:35
MEhmet bey selam, 100 bintl eurobond geliri +30 bin tl işyeri kirasi = 130 bin tl bunun vergisi 30 binmi öderim yoksa işyerine stopaj ödendigi icin alacaklı mi oluyorum? 100 bin tl eurobond gelirini öderken işyerinden vergi iadesi alabiliyomuyum
-
mb11 Mart 2021 16:34
tabii ki mahsup hakkınızı toplam gelirin vergisinden yapacaksınız.
-
Mehmet Siye03 Mart 2021 15:15
Mehmet bey 26.06.2020 rarihinde biri 23.03.2023 vadeli diğeri 17.02.2028 vadeli Eurobond aldım. 12.11 ve 21.12.2020 tarihlerinde satış yaptım.Ağustos ve Eylül ayında toplam 1.675 usd kuoon ödenmesi aldım.satış dan toplam 1055 usd aldım.Yani toplam 2730 usd kupon ve sarış geliri var.Kira beyan feliri mesken 61.000 TI. Eurobond gelirlerini dahil edilecek mi.Teşekkürler. an
-
mb11 Mart 2021 16:38
Kira net geliri matrahı(götürü gider ve istisna sobras tutar) mesken 61.000 TL ise diğer eurobond gelirleri beyan ediIecek.
-
özgür Demir03 Mart 2021 14:16
Mehmet bey merhaba, 2020 yılında faiz geliri elde ettim fakat 2021 yılında satım yaptım. 2020 yılında faiz geliri beyan sınırı altında 2021 de sattığım için 2022 yılında alım satım kazancını beyan edeceğim değilmi
-
mb11 Mart 2021 16:35
2021 de sattığınız için 2022 mart ayında kazancını beyan edilecek.
-
Sait Karaca24 Şubat 2021 16:47
Mehmet Bey, Eurobond faiz geliri istisnası 2020 geliri için 49,000tl midir yoksa 53,000tl midir?
-
mb25 Şubat 2021 11:23
istisna değil beyan sınırı 2020 geliri için 49,000 TL'dir.
-
Mehmet Önal24 Şubat 2021 12:07
Mehmet bey iyi günler aynı tanımlı Eurobond aynı yıl iki alım yapılmıştır bunların tek kalemde satışında ÜFE sonrası birisinde vergiye tabi gelir çıkıyor diğerinde satış tutarı üfe sonrası gelirin altında kalıyor sunuçta vergili ve vergisiz iki gelirde birleştirilerek yeni matrahmı bulunmalıdır.teşekkür
-
mb25 Şubat 2021 11:24
evet satış karları ve zararları birbirine mahsup edilir. net kazanç varsa beyan edilir.
-
Mehmet önal18 Şubat 2021 20:56
Mehmet bey iyi akşamlar Farklı tarihlerde alınan aynı tanımlı birden fazla eurobondların satışı halinde vergi si herbir alım için ayrı ayrımı hesaplanacak yoksa gelirler toplanıp vergisi hesaplanacaktır.teşekkür
-
mb24 Şubat 2021 11:10
her bir kazanç ayrı ayrı hesaplanır, sonra bunlar toplanarak vergisi toplam gelir tutarı üzerinden hesaplanır.
-
Filiz Atakır17 Şubat 2021 05:37
2006 yılı öncesi ihraç edilen Eurobond alım satımından ve faiz gelirinden 2020 yılı için verilecek gelir vergisi beyannamesinde uygulanacak istisna 40.000TL. mi yoksa 49.000TL. mi olacaktır. Vergi yükümlüsünun 2020 yılı için başka bir geliri bulunmamaktadır.Tesekkurler.
-
mb24 Şubat 2021 11:17
1.1.2006 tarihinden önce ihraç edilen eurobondlar için satış kazancının 2020 yılı için 40.000 TL’sı istisnadır. Bunu aşan kazanç tutarı beyan edilir. (2021 yılı için 43.000 TL)Faiz gelirinde ise 49.000 TL aşılmış ise gelirin tamamı beyan edilir.
-
Sübidey Togan11 Şubat 2021 13:57
Eurobond faiz geliri 100 000 TL olduğunda vergi matrahını belirlerken 100 000 TL den yıllık beyan haddi olan 49 000 TL yi çıkartabiliyormuyuz?
-
mb24 Şubat 2021 11:11
hayır. beyan haddi aşıdığında tamamı matraha girer.
-
Aytaç30 Ocak 2021 20:32
Mehmet Bey merhaba; eurobond faizi geliri ile beraber aynı sene içerisinde yatırım fonlarından elde edilen kar 49000 sınırını hesaplarken dikkate alınır mı? Bazı fonların stopaj oranı %0 (Hisse senedi yoğun fonlar gibi, veya 31 Mart'a kadar tl cinsinden çoğu yatırım fonu), kanun maddesinde "stopaja tabi diğer menkul ve gayrimenkullerde elde edilen" ifadesi geçmekte; bu fonlarda stopaj %0 ise aynı zamanda stopaja tabi değil 49000 hesabına katılmaz anlamı çıkar mı?
-
mb01 Şubat 2021 23:43
Yatırım fonu gelirleri tutarı ne olursa olsun yıllık beyana tabi değildir. Yıllık beyan haddinin hesabına da dahil edilmezler. Kanun’daki "stopaja tabi diğer menkul ve gayrimenkullerde elde edilen" ifadesi ile beyana tabi olan örneğin temettü geliri, işyeri kira kastedilmektedir. Yatırım fonları gelirleri ise GVK geç md 67 kapsamında olup sadece stopaj ile vergilenirler. Hisse yoğun fonlarda %0, diğerlerinde %10. Yıllık beyan hiçbir surette yoktur.
-
Ebru erdem30 Ocak 2021 00:09
Merhaba. Alım satım da kâr var beyan ediyoruz. Vergimizi veriyoruz peki bu çıkan vergiden eğitim saglık gibi harcamalar düşebilir miyiz.
-
mb01 Şubat 2021 23:45
yazıda cevabı var. belli sınırlarla düşebilirsiniz. yazıya bakın.
-
Serap Metin27 Ocak 2021 20:03
Mehmet bey merhaba, 2031 de sonlanan bankanin 7.87 faiz verdigi eurobond icin bankanin bu eurobondi 29000 bin dolara satmasi normalmidir? Ayrica yuzde 35 vergi aliminda ne kadari bankaya kaliyor. Bu durumda eurobond in ne avantaji var?
-
fcevik24 Ocak 2021 18:54
merhaba;40.000 TL eurobond faizi geliri, 10.000 TL alım satım geliri varsa 50.000 TL üzerinden mi vergi hesaplanır yoksa 10.000 TL lik alım satım için mi vergi hesaplanır.
-
MB26 Ocak 2021 16:29
50.000 TL üzerinden. zira beyana tabi iki (NET)gelir toplamı 49.000 TL'yi geçiyor.
-
Mustafa B.22 Ocak 2021 16:36
Mehmet bey merhaba, 257 seri nolu GVK genel tebliğinin okudum. TL.örnek ve Yabancı Para cinsinden bilgi yok. Benim anlayamadığım, itfa sonrası eurobond alım satışlarının çoğu primli olmasına rağmen bu konu hala nasıl belirsizliğini koruyor. Ayrıca, dijital ortamda eurobond gelirleri vergilendirmesirmesi ile ilgili en güzel bilgilendirmeyi yaptığınız için teşekkürler.
-
mb22 Ocak 2021 21:11
Ne yazık ki her olayın mevzuatta doğrudan açıklanması mümkün olamıyor. “Gerçek gelirin vergilendirilmesi ilkesi” çerçevesinde alınan kişişel kararlar ile yürümek gerekiyor. Mevzuatta açık hükümlerin olmadığı durumlarda sorun çıktığı zaman da Maliye’de ve/veya Yargıda (Vergi Mahkemesi-Danıştay) konu savunulabilir. (193 s. GVK madde 2: “Bu Kanunda aksine hüküm olmadıkça, yukarıda yazılı kazanç ve iratlar gelirin tespitinde gerçek ve safi miktarları ile nazara alınır.” )
-
BÜLENT20 Ocak 2021 22:42
Merhaba, Eşim ve ben ortak hesabımızdan Eurobond aldık. 1. Her ikimizin tek police altında Sağlık sigortası var, Poliçe eşimin adına, ödemeleri benim kartımdan yapılıyor. 2. Ayrıca eşimin BES poliçesi var, Ödemesi benim kartımdan yapılıyor. Sorularım şunlar : Bu giderlerimizi Eurobond vergilendirme döneminde vergiden düşebilirmiyiz ? Poliçe sahibi ve ödeyenin farklı olması sorun olurmu ? Teşekkürlerimle..
-
mb11 Ocak 2021 17:13
257 seri nolu GVK genel tebliğindeki örneklerde ödeme tarihindeki TL tutardan hareket edilmiş. Ama bu örnekler TL bazlı hazine bonosu üzerinden verilmiş. Eurobondlar YP menkul kıymet olduğundan hakkaniyet açısından YP olarak ödenmiş prim tutarının da YP olarak gelecek faiz kuponlarına paylaştırılması uygun olur. Ancak vergi danışmanınız ile veya Maliye’den mukteza alarak karar vermeniz doğru olur.
-
Mustafa B.08 Ocak 2021 12:30
Mehmet bey merhaba, 03.01.2021 de sorduğum primli eurobond vergilendirmesinde yanıtınızda yabancı para cinsinden konu değerlendirilip, temettü tarihindeki satış kuru üzerinden TL. alınmalı denilebilir demiştiniz. Bu konu yoruma açıkmıdır, hatalı bir işlem yapmak istemediğim için bilgilendirirmisiniz.
-
mb10 Ocak 2021 19:30
vergi hukukunda birçok konu yoruma açıktır. vergi danışmanızla karar vermelisiniz.
-
Buğra 08 Ocak 2021 00:04
Merhaba 2006 öncesi ihraç edilen eyrobondun tamamını değilde içinden bir kısmını bozan yatırımcılarda 40.000 tl beyan istisnasından faydalanabilir mi yoksa tamamınımı satmış olması gerekir bu istisnadan faydalanması için? Yani ben bu kağıdın bir kısmını sattım ve kur farkı alış satış kazancım 28.000 tl idi .. bu tutar kagidin tamamini satmadigim icin matrahima eklenmelimi yoksa muaf olur mu?
-
mb10 Ocak 2021 19:29
Bu tutar o yılki eurobond satış kazancına uygulanan yıllık istisna tutarıdır. 2006 öncesi ihraç edilen bu kıymeti kısmen sattığında geliriniz 40.000 TL’den(2020 yılı istisna hakkı) az ise beyan yoktur.
-
Doga07 Ocak 2021 18:58
MerhablarBaşka bir anlatımla, kuponlu bir tahvilin satın alınmasında, işlemiş faizin bulunması halinde; işlemiş faiz tutarı kupon alış bedeli, temiz işlem fiyatı (Temiz Fiyat=Sözleşme fiyatı-İşlemiş faiz) ise tahvilin alış bedeli olarak kabul edilir. Çünkü alış tarihi itibariyle bonunun işlemiş kupon faizi de söz konusu olduğundan bu tutar ilk kupon tahsilat bedelinden düşülür ve kupon faizi olarak bu tutar dikkate alınır. Başka deyişle temiz kirli farkını ilk kupondan düşülür.kirli 101 temiz 98 , aradaki fark yüzdesel olarak alınıp, nominal tutarla mi carpilmali ve bu düşülecek rakam mı olacak ilk kupondan
-
mb10 Ocak 2021 19:39
257 seri nolu GVK genel tebliğindeki örneklere bakınız. aracı kurum veya bankanızdan da bilgi alabikirsiniz.
-
mb10 Ocak 2021 19:35
www.gib.gov.tr 257 seri nolu GVK genel tebliği/Bölüm: 2.4.1.6. Kuponlu tahvillerde alış bedeli ( tarihli resmi gazatede yayımlanmıştır.) “Kuponlu bir tahvilin satın alınmasında, işlemiş faizin bulunması halinde işlemiş faiz tutarı kupon alış bedeli, temiz işlem fiyatı (Temiz Fiyat=Sözleşme fiyatı-İşlemiş faiz) ise tahvilin alış bedeli olarak kabul edilir. “Bir tahvil için işlemiş faiz, temiz işlem fiyatı üzerine eklenmesi gereken ve son kupon tarihinden sonra tahvili elde tutma süresiyle orantılı kupon faizini ifade eder ve son kupon tarihinden valör tarihine kadar geçen gün sayısının kupon dönemi gün sayısına oranı ile ödenecek kupon faizinin çarpılması suretiyle hesaplanır. Söz konusu hesaplama, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası tarafından kabul edilen esaslar çerçevesinde yapılır.”
-
Doga07 Ocak 2021 19:17
101-98 =3% olarak mı acaba nominal degerle mi yoksa maliyetle mi çarpılıp ilk kupondan düşülecek miktar bulunmalı.Şükranlarımla
-
Ali Özay05 Ocak 2021 10:45
Özel sektör eurobond ile hazine eurobond eurobondu vergilemesi aynı mıdır? Hem gelir hem al sat kazancı açısından teşekkürler
-
mb05 Ocak 2021 12:05
yurt dışında ihraç edilmiş devlet ve özel şirket bonoları (eurobondlar)aynı rejime tabidirler.
-
Ali Özay 03 Ocak 2021 21:51
geçmiş yıla ait ve geçmiş yılda zarar olduğu için beyan edilmemiş eurobond al sat zararının bir sonraki yılda gerçekleşen eurobond al sat kazancına geçmiş yıl zararı göstererek al sat kazancından indirimi söz konusu olabilirmi? Teşekkürler
-
mb03 Ocak 2021 23:21
Olabilmeli. Zira Kanun’un 88. madde hükmüne göre; “diğer kazanç ve iratlardan doğan zararlar” o yıl içinde elde edilen diğer gelirlerden (kira, eurobon faizi, temettü geliri, serbest meslek kazancı gibi) mahsup edilememekle beraber, menkul kıymet zararının, gelecek 5 yıl içinde aynı mahiyetteki menkul kıymet (hisse senedi, yat fonu, bono vb gibi) satışlarından doğan beyana tabi kazançlardan indirilebileceği görüşündeyim. Çünkü madde hükmünde buna bir engel görünmemektedir . Ancak usulü nasıl olacak? Buna bakmak ve belki de görüş almak gerekebilir.
-
Mustafa B.03 Ocak 2021 16:15
Mehmet bey, Primli eurobond da, kupon sayısına bölünerek bulunan prim, döviz olarak mı kupon faizinden düşülüp o seneki kurdan TL.ye dönülür, yoksa bölünen prim eurobond alış tarihindeki kurdaki TL. esas alınıp, o seneki kupon faizi karşılığı TL.den düşülüp vergilendirilir. Teşekkürler.
-
mb03 Ocak 2021 17:22
Eurobond YP cinsi menkul kıymet olduğundan konuya YP (dolar veya euro) olarak bakmak gerekir. Hakkaniyet açısından o takside isabet eden YP prim tutarının temettü tahsil tarihindeki TCMB alış kuru ile TL’sına dönüşen tutarı esas alınmalı denilebilir.
-
Mustafa B.03 Ocak 2021 14:53
Mehmet bey, 01.01.2006 önce ihraçlı eurobond alış-satış kazancında 40.000 TL'lik sınır, ortak hesaplarda her bir hesap için ayrı, ayrı 40.000 TL. olarak mı dikkate alınıyor. Ayrıca, satış senesinde kupon faiz geliri varsa, satış kazancı 40.000 TL. altında ise sadece kupon faiz geliri mi beyan edilecek.
-
mb03 Ocak 2021 17:06
40.000 TL'lik tutar, sınır değil vergi istisnası hakkıdır. Ortak hesaplarda her bir hesap için ayrı ayrı olarak dikkate alınır. Satış senesinde kupon faiz geliri varsa, satış kazancı 40.000 TL. altında ise sadece kupon faiz geliri o da 49.000 TL beyan haddini aşmış ise beyan edilir.
-
Ali özay03 Ocak 2021 13:40
sayın Mehmet bey Ayrıca aynı yıl içindeki alım satış zararı aynı yıl elde edilen eurond faiz gelirinden düşünemiyor mu? Teşekkürler
-
mb03 Ocak 2021 17:01
GVK'na göre; Eurobond satış zararı, yıllık gelir vergi beyannamesi verilirken Eurobond faiz gelirine veya kira gelirine mahsup edilemez.
-
Ali Ozay03 Ocak 2021 13:36
Sayın Mehmet bey , 2018 yılında eurobond alım satış zararı ve o yılki kupon faizi nette toplam zarar olduğu sebebiyle beyanname verilmemiş. Şimdi bu eski zarar 2020 deki alım satış karından ve 2020 de elde edilen kupon faizine ait gelirler için 2021 de verilecek beyannamede geçmiş yıllar zararı gösterilerek indirim konusu yapılabilir mi? Yoksa zarar beyannamesi olmadığı için geçmiş yıl zararı gösterilemezmi? Veya geçmiş yıl göstermek mümkün değilse 2020 gelirinden direkt düşürerek beyan etmek yasal mıdır? Bir yerde sadece aynı yılda aynı tür zarar ve gelir mahsup edilebilir denmiş. Bir yıl içindeki tüm kar ve zarar netleşip menkul sermaye iradı matrahı belirleniyor diye biliyorum.Sorum geçmiş yıla ait ve beyan edilmemiş eurobond al sat zararının yine sadece eurobond geliri olduğundan vesileyle bu yıl indirimi söz konusu olabilirmi? Bunu yorumlarda okuduğum sadece aynı tür gelirden 5 yıl içinde mahsup edilebilir yorumunuza istinaden sormak istedim.
-
mb03 Ocak 2021 23:17
2018 yılı beyan edilmeme durumu mevzuata uygun değil. Çünkü satış zararı, ne yıl içindeki ne de sonraki yıllar eurobond faiz gelirine mahsup edilemez. Geçmiş yıllardaki satış zararı, sonraki yılların satış kazancından mahsup edilebilmelidir. Yazıda dayanak kanun maddesi hükmü bu doğrultudadır.
-
Ahmet Karaca02 Ocak 2021 10:22
Yani Ayşe ve Fatmanın ortak Eurobond hesaplarından elde ettikleri faiz geliri 106.000 TL olsun. Ayşenin payına 53.000 TL Fatmanın payına 53.000 TL düşer. Başka bir gelirleri yoksa beyan etmezler. İstisna sınırı ikiye bölünmez. Elde edilen gelir ikiye bölünür.
-
mb03 Ocak 2021 13:41
Tespitiniz doğrudur. 2 ORTAKLI BİR HESAPTA, HER BİR ORTAĞADÜŞEN YILLIK EUROBOND FAİZ GELİRİ 53.000 TL'Yİ AŞMAMALIDIR.
-
DLY31 Aralık 2020 10:44
2021 beyan haddi ne oldu acaba? Ortak ehsaplarda durum nedir?
-
mb18 Ocak 2021 12:14
HER BİR ORTAĞA DÜŞEN FAİZ GELİRİ 53.000 TL’DEN FAZLA OLMADIKÇA YILLIK VERGİ BEYANI YOKTUR. (ama bu had beyana tabi diğer gelirlerin de hesaba katılmasıyla belirlenir.)
-
Ahmet Karaca02 Ocak 2021 09:59
Her bir ortağa düşen faiz geliri 26.500 TL aşmamalıdır ifadesi yanlış ya da bir yanlış anlaşılma var. 10 ortak olsaydı 5.300 mü olacaktı? Tam tersine iki ile çarpmalıyız. Örneğin ki ortaklı bir hesap olsun ve ortakların başka hiçbir beyan edilecek geliri olmasın. Bu durumda faiz geliri 53.000 x 2 = 106.000 TL'yi aşmazsa beyan edilmez. 3 ortak varsa 53.000 x 3 = 159.000 TL'yi aşmazsa beyan edilmez
-
MB31 Aralık 2020 11:24
49.000 TL 53.000 TL OLDU.
-
mb31 Aralık 2020 11:12
2021 yılında sadece eurobond faiz geliri elde edilmişse ve bu tutar yıllık gelir vergisi beyan haddi olan 53.000 TL’yı aşıyorsa gelirin tamamı beyan edilir. Ancak beyana tabi diğer gelir unsurları da var ise 53.000 TL’lık sınıra toplam gelir üzerinden bakılır. <Örneğin kira, temettü gibi> Örneğin eurobond faizi 20.000 TL olmakla beraber ayrıca 35.000 TL işyeri kirası da var ise ve toplamda beyan sınırı geçildiğinden toplam 55.000 TL için yıllık beyanname ile gelir vergisi ödenir Ortak hesaplardan elde edilen faiz gelirlerinde her bir kişi için 53.000 TL’nın geçilip geçilmediğine ayrı ayrı bakılır. HER BİR ORTAK 26.000 TL’DEN FAZLA ALMADIKÇA YILLIK VERGİ BEYANI YOKTUR. (ama bu had beyana tabi diğer gelirlerin de hesaba katılmasıyla belirlenir.)
-
Ali özay29 Aralık 2020 14:06
Sayın Mehmet bey harika yazılar yazıyorsunuz. Bir sorum olacak. Primli eurobondlarda primin kupon faizinden paylaştırılarak düşürülebileceği yazılı. Kur için alım tarihindeki MB olmalı denmiş. Bu takdirde prim kupon ödemesinin olduğu gündeki kur olmadığı için aslında eşit paylaştırılmış olmayacak ve örneğin 110bin alım değeri olan 5% kupon faizi oranı ile çıkan 10 yıllık eurobondun her altı ayda bir kupon faiz ödemesinden düşülecek sanırım 10 yıl dağıtılarak hesaplanan 6 aylık 500 dolar primi 2500 dolar kupon ödemesinden 2500-500 etmeyecek şekilde düşüyoruz galiba kur farkından dolayı ve aslında kur artışı dolayısıyla belki hiç 10bin dolar prim ödenen kupon faizinden tam düşülememiş olacak kur farkları sebebiyle. Bu yorumum doğru mudur? Doğru ise o zaman yüksek primli eurobondu almak nasılsa kupon faizinden düşerim diye pek mantıklı olmaz. Yanlışmıyım? Teşekkürlerimle
-
mb31 Aralık 2020 10:43
Eurobond YP cinsi menkul kıymet olduğundan konuya YP (dolar veya euro) olarak bakmak gerekir. Bu durumda primin temettü tutarından indirim uygulaması bu şekilde olur. Ancak TL dönüşümün zamanlaması yönünden haklısınız.
-
Ali Ozay 27 Aralık 2020 17:11
Çok kapsamlı Ve bilgilendirici teşekkürler ÜFE endeks hesabında bazı kaynaklarda Eurobond alış ayından bir önceki ay yazılı. Burada cevaplarda okudum alındığı ay referans ay alınmalı yazılı. Hangisi acaba kanunda yazılı.teşekkürler
-
mb28 Aralık 2020 11:30
satıştan bir önceki endeks/alış ayındaki endeks
-
mb28 Aralık 2020 11:13
GVK mük 80. madde:Mal ve hakların elden çıkarılmasında iktisap bedeli, elden çıkarılan mal ve hakların, elden çıkarıldığı ay hariç olmak üzere Devlet İstatistik Enstitüsünce belirlenen toptan eşya fiyat endeksindeki artış oranında artırılarak tespit edilir.(*)buna göre alınan ay dahil satılan ay hariçtir.
-
nazlı ersoy14 Aralık 2020 13:00
hocam merhaba , yurtdışında ikamet ediyorum ancak türküm. türkiyede de evim ve ikametgahım var ancak son 1 yıldır hiç türkiyeye gelmedim. Bu durumda eurobond vergisine tabimiyim? türkiyede ki bankada eurobondlarım mevcut
-
mb15 Aralık 2020 14:29
esasen yurt dışı yerleşik olduğunuz için Türkiye'de vergi beyanı ve vergi ödemesi yapmanız gerekmemektedir.
-
ilker kalay06 Aralık 2020 00:32
Çok teşekkürler. İtfa öncesi satışlarda ÜFE ile ölçerek TL bazında kâr elde edildiğinde ciddi vergi borcu çıktığından Eurobond öneren çoğu banka danışmanının haberi bile yok. Dolayısıyla yatırımcıyı nasıl bir yükün (istemeden vergi kaçırmak) altına soktuklarından haberleri yok. Hatta yıllara yayılan kupon faizi dışında bir kârlılık varsa "satma tavsiyesi" vererek portföylerindeki çoğu müşteriyi vergi kaçakçısı durumuna düşürüyorlar. Eurobond yatırımcılarının çoğu sadece yıllık faiz geliri sınırını biliyor. Harika bilgiler verdiniz. Benim merakım kanunların neden bu kadar tek taraflı olduğu. Yetmezmiş gibi varsa kira geliri de hesaba ekleniyor ve 49000TL geçilirse vergi çıkıyor fakat yatırımcının kira vb. masrafları varsa bunlar hesaptan düşülemiyor. Adaleti olmayan bir kanun tasarlanmış.
-
mb07 Aralık 2020 15:10
Haklısınız. Satış önerisi veriyorlarsa vergi durumunu da hesaplayıp söylemeliler. Gelir Vergisi Kanunundaki menkul kıymet gelirleri sil baştan yeniden yazılmalı. Kur farkı, sanki bir gelirmiş gibi vergiye tabi tutulmamalı vb gibi bir çok konuda da kişinin gerçek ve net gelirinin vergilendirilmesi esası geçerli olmalıdır.
-
Ali24 Kasım 2020 22:42
Mehmet Bey merhaba önceki yanıtınız icin tesekkur ederim. Varlık Barışı kapsaminda Yurtiçi Varlik Barışının da olduğu ifade ediliyor. Bu konuda çok fazla bilgiye rastlayamadim. Bir gercek kisi ve tam mükellef olarak Eurobond ve yabanci hisse kazanci gibi enstrümanlarda bu barıştan yararlanabilir miyim
-
mb25 Kasım 2020 16:37
Yurtiçi varlık barışı, defter tutan mükelleflerle ilgili bir konu. Bahsettiğiniz konuları kapsamamaktadır. Kanun metninin ilgili kısmı aşağıdaki gibidir: “……………..Gelir veya kurumlar vergisi mükelleflerince sahip olunan ve Türkiye’de bulunan ancak kanuni defter kayıtlarında yer almayan para, altın, döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçları ile taşınmazlar, 30/6/2021 tarihine kadar vergi dairelerine bildirilir. Bildirilen söz konusu varlıklar, 30/6/2021 tarihine kadar, dönem kazancının tespitinde dikkate alınmaksızın kanuni defterlere kaydedilebilir. Bu takdirde, söz konusu varlıklar vergiye tabi kazancın ve kurumlar için dağıtılabilir kazancın tespitinde dikkate alınmaksızın işletmeden çekilebilir. ………………”
-
F.A20 Kasım 2020 01:23
Mehmet bey merhaba, Sorum eksik olmuş Euro Bond satışı 17 Kasım da olmuştur. 2006 yılından önce ihraç edilen bir eurobond olduğu için vergilendirmesi nasıl olur anladığım kadarıyla 2006 dan sonra ihraç edilenlerde itfadan önce alım satım olduğunda muafiyet sınırı uygulanmıyor ancak bunlarda uygulanıyor doğru mu
-
mb20 Kasım 2020 16:55
01.01.2006 (26.07.2001-31.12.2005 arasında ihraç edilenler) tarihinden önce ihraç edilenler için ise, 40.000 TL vergi istisnası hakkı vardır. (G.V.K. 5281 sayılı Kanun’la değişmeden önceki Mükerrer madde 80/üç). Kazanç bu tutarı aşar ise yıllık gelir vergisi beyannamesi verme zorunluluğu vardır.
-
mb20 Kasım 2020 16:24
01.01.2006 (26.07.2001-31.12.2005 arasında ihraç edilenler) tarihinden önce ihraç edilenler için, 40.000 TL vergi istisnası hakkı vardır. (G.V.K. 5281 sayılı Kanun’la değişmeden önceki Mükerrer madde 80/üç). Kazanç bu tutarı aşar ise yıllık gelir vergisi beyannamesi verme zorunluluğu vardır.
-
Ali 19 Kasım 2020 20:45
Mehmet Bey merhaba, 50 bin dolarlik eurobondu, aldiktan kisa bir sure sonra 51.000 dolara satarsam, kur farki nedeniyle TL olarak toplamda zararda olduğumu varsayalim. Yani param dolar olarak artti ama TL olarak düştü. Bu durumda beyanneme vermem gerekiyor mu
-
mb20 Kasım 2020 17:00
TL bazda zarar varsa vergi çıkmaz. YP menkul kıymet satışında zarar çıktığında bu zarar aynı yıl içindeki diğer gelir unsurlarından düşülemez. Örneğin YP hisse veya Eurobonda satış zararı, yıllık gelir vergi beyannamesi verilirken beyannamedeki örneğin; “kira gelirinden”, “serbest meslek kazancından” mahsup edilemez. Yani menkul kıymet satış karları ve zararları kendi grubu içinde netleştirilir. Zira Kanun’un 88. madde hükmüne göre; “diğer kazanç ve iratlardan doğan zararlar” o yıl içinde elde edilen diğer gelirlerden (kira, serbest meslek kazancı gibi) mahsup edilemiyor. Aynı yıl içindeki diğer gelirlerden mahsup edilememekle beraber, menkul kıymet zararının, gelecek 5 yıl içinde aynı mahiyetteki menkul kıymet (hisse senedi, yat fonu, bono vb gibi) satışlarından doğan beyana tabi kazançlardan indirilebileceği görüşündeyim. Çünkü madde hükmünde buna bir engel görünmemektedir. (G.V.K. Madde:88). Dolayısıyla satışta zarar varsa zarar beyanında bulunmak ileriki yıllar için fayda sağlar.
-
mb20 Kasım 2020 16:27
TL bazda zarar varsa beyan ve vergi yoktur. hatta aynı neviden kazanç varsa o tutardan düşme imkanı da vardır.
-
mb20 Kasım 2020 16:21
alış ve satış tutarlarına TL bakılıyor. vergi mevzuatı böyle. yıllardır değişmesi için talepler var ama şu anki mevzuatta kur farkları vergiye tabi oluyor.
-
F.A18 Kasım 2020 23:39
Mehmet bey merhaba, 5.2.2025 vade tarihli Eurobond için bir kez 5.8.2020 de 1460$ kupon ödemesi almış ve 40bin $ nominali 17 Kasım da 43200$ dan çıkmış emekli aylığı gelirinden başka geliri olmayan kişi de beyanname vermek zorunda mıdır. Eurobond alım tarihi 9.4.2020 olup 40000$ dan alınmıştır. Vergi çıkar mı Teşekkürler
-
mb19 Kasım 2020 12:23
Vergi çıkmaz. Eurobond fiyatındaki artış, satış yapılmadığı sürece vergiye tabi değildir. 1460$ faiz geliri de yıllık 49.000 TL’nin altında kaldığından vergi beyanına tabi olmaz.
-
F.A18 Kasım 2020 22:44
Eurobond vergilendirilmesi konusunda çok aydınlatıcı bir yazı
-
ub18 Kasım 2020 15:36
internet ortamındaki en tatmin edici yazı. tşkler
-
Erman oksar12 Kasım 2020 22:19
Alım satım vergisi toptan eşya fiyat endeksimi ilemi yoksa üretici fiyat endeksiylem hesaplanır teşekkürler
-
mb13 Kasım 2020 11:25
Devlet İstatistik Enstitüsünce belirlenen toptan eşya fiyat endeksindeki artış oranı yani şimdiki uygulamada Yİ-ÜFE
-
Mustafa12 Kasım 2020 15:22
Mehmet bey merhaba, sorum itfada dolar bazında zarar eden eurobond için, o yılki kupon faiz geliri ile bu zarar ne şekilde hesaplanır. Teşekkürler.
-
mb12 Kasım 2020 20:22
İlk alışta ödediginiz primleri (ilk kupon tutarından düşülmesi gereken alıştaki işlemiş faiz değil) yıllık kupon gelirlerine paylaştırarak o gelirlerlerden düşmeniz gerek. Eğer önceki yıllarda bunu yapmamış iseniz sadece bu yılki kupon faizlerinden düşülebilir. Bunun dışında itfadaki zarar başkaca bir gelirden mahsup edilemez.
-
Erman oksar12 Kasım 2020 12:37
Hocam merhaba bilgilerinizi bizim ile paylaştığının için teşekkürler.sorum şu 94 fiyat ile (94000$)aldığımız eurobondun vade sonunda 100000$ olduğunu düşünürsek aradaki 6000$fark için vergi çıkarmı (alım satım) teşekkürler
-
mb12 Kasım 2020 20:16
6000 usd karşılığı TL tutar faiz geliri sayılır. yıllık bazda 49.000 TL'yi geçmez ise vergi beyanı yoktur. ama başka gelirler varsa kira vs gibi bu hadde toplamda bakılır.
-
AYHAN SELÇUKLAR28 Ekim 2020 14:04
Merhabalar, henüz itfası gerçekleşmeyen eurobondlar için geçici vergi döneminde kur değerlemesi yapılmalımıdır?
-
Mb02 Kasım 2020 20:41
Sirket aktifindeki YP kıymetlerin gecici vergi donem sonlarinda degerlemesinin yapılması mevzuat geregidir. Eurobondlar da boyledir.
-
Mehmet Akpınar23 Ekim 2020 10:20
Sayın hocam primli eurobondlarda yıllık gelir vergi hesaplaması için temiz fiyatı da alış tarihi ile ilgili bilmek gerekiyor faiz gelirlerinden dusebilmek için fakat bizim bankalar sadece bize kirli fiyattan satıyor Biz vergi hesaplama için geçmiş tarihe ait temiz fiyatı nereden nasıl bulabiliriz ?
-
mb23 Ekim 2020 11:52
işlem yaptığınız bankanın bu bilgileri vermesi lazım. eğer şimdi başka bir banka ile çalışıyorsanız o banka da bilgi verebilir.
-
Hasan Tekin20 Ekim 2020 20:18
İyi günler tüm yorumları okudum yine de emin olmak istiyorum. 2023 tarihli 100 usd nominal değerli eurobondu 103 usd den aldık ve itfa tarihine kadar beklediğimizde beyan vermemize gerek var mı? Yıllık faiz geliri 49000 TL altında.
-
Mb22 Ekim 2020 13:19
O yillarda baska beyana tabi gelirler sebebiyle bu had asılmıyorsa beyan/vergi yok.
-
Çağlar Yilmaz18 Ekim 2020 14:36
Değerli hocam bilgilendirdiginiz için teşekkürler Benim anlamadım konu şudur Diyelim ki primli yani nominal değerin üstünde eurobond alsak Örnek olarak 100000 nominal değer için 110000 odesek ve itfa tarihine kadar 5 kupon ödemesi olsa Normalde faiz gelirleri ile 49 bini gececeginizden beyan vermemiz gerekir Fakat Bu aradaki 10000 doları da kupon sayısına bölup faiz gelirinden cikarsak yani mahsuplassak Biz 49 bini sonuçta gecmediginiz için hiç mi beyan vermeyeceğiz yoksa kupon faiz geliri -(10000/5 ) yapıp geri kalanının mi vergisini ödeyeceğiz Teşekkürler
-
mb19 Ekim 2020 17:10
-10000/5 YAPTIKTAN SONRA YILLIKTA 49.000 TL'Yİ GEÇMEDİGİNİZ TAKDİRDE HİÇ BEYAN YOK. BAŞKA BİR BEYAN KONUSU GELİR (ÖRN:KİRA GELİRİ VS) VARSA 49.000 TL HESABINA ONLAR DA DAHİLDİR.BİR DE BU 10.000 PRİM Mİ, YOKSA İŞLEMİŞ KUPON FAİZİ Mİ?İŞLEMİŞ KUPON FAİZİ İSE BU TUTAR İLK KUPON FAİZ TAHSİLATINDAN MAHSUP EDİLİR.
-
ERGIN R.17 Ekim 2020 12:50
Yazi icin cok tesekkurler.Turkum ama yurt disi yerlesik yasiyorum. Bir turk abnkasindan turk vatandasi olarak Eurobond aldigimda vergi beyani vermem gerekirmi?Cok tesekkurker cevaplarsanizin memnun olurum.
-
mb19 Ekim 2020 17:03
yurt dışı yerleşik olduğunuz için Türkiye'de vergi beyanı ve vergi ödemesi yapmanız gerekmemektedir.
-
Ahmet Yaman12 Ekim 2020 11:07
Çok teşekkürler Mehmet bey..
-
Mb10 Ekim 2020 12:10
Tahsilat tarihindeki tutar onemli. Gelirin elde edilmesi tahsilata bagli. Ve tamami o yilin geliri sayilir. Sure hesabi yapilmaz.
-
Ahmet Yaman09 Ekim 2020 17:41
Mehmet bey merhaba;mart da alınan 120000 dolarlık eurobond dan eylül de 1 kere alınan kupon ödeme 4500 dolar buna beyan yok ama bu sene 10 ay bende bulunduğunu hesap ederlerse 49000 lirayı aşıyor.Özetle asıl olan elimize geçen paramı yoksa süremi cevaplarsanız sevinirim.Saygılar..
-
Necati Senkaya08 Ekim 2020 20:18
Cevabınız için çok teşekkürler iyi çalışmalar
-
Mb08 Ekim 2020 13:27
18 USD'lik tutarin itfa tarihinde ve o gunku kurdan TL karsiligi o yilin faiz geliri olarak beyana tabi olur.
-
necati senkaya03 Ekim 2020 19:53
Mehmet bey iyi çalışmalar, örneğin 2047 vadeli devlet eurobondunu 82,00 usd den bugün alıp 2047 yılında 100,00 usdden tahsil ettiğimizi var sayarsak aradaki 18,00 usdlik fark nasıl vergileniyor cevaplarsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
-
Alper01 Kasım 2020 23:06
Sorunuz galiba yukarıdaki şu örnekte yanıtlanmış:"Bononun itfasındaki iskonto tutarının da vergi mevzuati yönünde "faiz" geliri olarak kabul edildiğini söylemiştik. Eurobondun vadesinde itfası halinde, faiz kuponları dışındaki diğer gelir unsuru şu şekilde bulunur:- Bono alış: 84.500 USD- Bono ifta bedeli: 100.000 USD- Kazanç:15.500 USD- Faiz geliri TL (15.500 USD*İtfa tarihindeki kur 6,80): 105.400 TLFaiz geliri yıllık beyan sınırı olan 49.000 TL’dan fazla olduğu için, gelirin tamamı yıllık gelir vergisi beyannamesi ile beyan edilir."
-
ilker bayyar01 Ekim 2020 17:44
Mehmet Bey merhaba; eurobondların itfa tarihindeki vergi hesaplaması sırasında; alış fiyatı, itfa fiyatı ile kupon getirisinin toplamından büyük olan eurobondlar; eurobond getirisinden düşülerek vergi avantajı elde edilebilir mi? Yani itfa tarihi yılı bazında negatif getirili eurobondlar, itfa tarihi yılı bazındaki karlılıktan düşülerek vergi avantajı sağlanabilir mi? Cevap verebilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
-
mb02 Ekim 2020 14:16
Esasen alıştaki primin itfaya kadar elde edilen faiz kuponu tutarlarından düşülmesi gerekir. Ya da bu tutarın tamamı son kupon faizinden düşülebilir. Ama aşan kısım varsa itfa sırasında bu tutar kadar "vergiden indirilebilir zarar" söz konusu olmaz. Bu durumda en iyisi bu zararı vergiden düşebilmek için itfadan önce satış yapmak gerekir.
-
ilker bayar01 Ekim 2020 17:35
Mehmet Bey merhaba; eurobondların itfa tarihindeki vergi hesaplaması sırasında; alış fiyatı, satış fiyatı ile kupon getirisinin toplamından büyük olan eurobondlar; eurobond getirisinden düşülerek vergi avantajı elde edilebilir mi? Yani itfa tarihi yılı bazında negatif getirili eurobondlar, itfa tarihi yılı bazındaki karlılıktan düşülerek vergi avantajı sağlanabilir mi? Cevap verebilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
-
Mb29 Eylül 2020 10:26
Celismiyor. YP cinsinden iskonto/faiz geliri itfa tarihindeki kurdan o asamada vergileniyor. Ana para kur farki vergilenmiyor.
-
tolga tulgar28 Eylül 2020 23:34
Merhaba Degerli bilgiler icin tesekkur ederiz. Hem itfadaki kur artışları vergiye tabi tutulmamaktadır, denip hem de itfasındaki iskonto tutarının da vergi mevzuati yönünde "faiz" geliri olarak kabul edilmesi çelişmiyor mu? iyi aksamlar
-
mb29 Eylül 2020 12:14
Kuponsuz iskontolu ihraç edilen bonoyu düşünelim. 100 usd nominal değerli bonoyu 92 usd’ye aldı iseniz, vadede 8 usd faiz geliri elde ediyorsunuz. 8 usd faiz o tarihteki TCMB alış kuru ile TL’ye çevriliyor. Sadece bu tutar gelir vergisine tabi. 92 usd anaparanın kur farkı ise vergiye tabi olmuyor.
-
doruk24 Eylül 2020 14:07
çok teşekküler cevabınız icin sagolun
-
doruk 16 Eylül 2020 18:33
birikmis faizi ilk kupondan duserken , kur ilk kupon gunu mu kullanilmali ?
-
mb23 Eylül 2020 09:13
evet, ilk kupon tahsilat tarihindeki kur.
-
dodu16 Eylül 2020 18:22
merhabalar , Nominal 120 000 usd maliyet 90 000 usd , itfa beklenilmesi durumunda aradaki fiyat vergiye tabi midir ?
-
mb23 Eylül 2020 09:12
maliyet 120 k nominal 90 k , aradaki farkı kupon faizlerinden itfaya kadar düşebilir.
-
mb23 Eylül 2020 09:06
evet itfada vergiye tabi.
-
dodu17 Eylül 2020 11:40
ya da maliyet 120 k nominal 90 k , aradaki farkı kupon ödemelerinden itfaya kadar düşebiliyor muyum ?bu güne kadar yazilmis googleda gördügüm en kapsamlı yazı
-
Erdal Kuloglu 09 Eylül 2020 10:50
Kira geliri 24000 tl eurobond geliri 23000 tl ise bu durumda yalnız kira gelirimı vergiye dahil...Tşk.
-
mb23 Eylül 2020 09:07
evet sadece kira gelirini. EUROBOND FAİZİ beyana eklenmez. ancak satış karı söz konusu ise her halukarda beyana tabi.
-
mb02 Eylül 2020 16:09
serbest meslek kazancınızla birlikte yıllık GV beyan matrahı 49.000 TL'yi geçerse eurobond faiz tutarını da beyana dahil etmek gerekiyor. Diyelim serbest meslek kazancı 250.000 TL, eurobond faiz geliri de 10.000 TL, yıllık beyan 260.000 TL olacak.
-
DR MEHMET SALIH YILDIRIM02 Eylül 2020 12:50
GENIS KAPSAMLI VE ACIKLAYICI YAZINIZ ICIN TESEKKURLER.SERBEST MESLEK VERGI MUKELLEFIYIM.EUROBOND FAIZ GELIRININ 49.000 TL ALTINDA VEYA UZERINDE OLMASI FARK EDER MI?TESEKKURLER
-
mb02 Eylül 2020 16:09
serbest meslek kazancınızla birlikte yıllık GV beyan matrahı 49.000 TL'yi geçerse eurobond faiz tutarını da beyana dahil etmek gerekiyor. Diyelim serbest meslek kazancı 250.000 TL, eurobond faiz geliri de 10.000 TL, yıllık beyan 260.000 TL olacak.
-
cihangir özsoy02 Eylül 2020 09:24
merhaba,Ödenmeyen temerrüde düşmüş yabancı ülke eurobondları toplam kupon faizi gelirinden beyanname üzerinde düşülebiliyor mu?
-
mb02 Eylül 2020 16:12
düşülmez. sadece satış kazanç ve zararları birbirinden mahsup edilir. vadeden önce karlı ve zararlıyı satarsanız zararı düşme hakkınız oluyor. mevzuat böyle.
-
cafer Gayemi27 Ağustos 2020 12:17
örnek 1 deŞiş yeri değil , ev kira geliri olarak elde ediliyorsa , durum değişir miteşekkürler
-
MB31 Ağustos 2020 23:22
değişmez. orada işyeri veya konut denilmesi uygun olurdu. tşkler uyardığınız için.
-
CAFER GAYEMİ27 Ağustos 2020 12:10
TEŞEKKÜRLER,ÇOK AÇIKLAYICI BİR ÇALIŞMA . ELİNİZE SAĞLIK
-
ali14 Temmuz 2020 14:21
Nominal değer üzerinde alınan bir Eurobond, mesela 105, itfa tarihinde nominal değer geri ödendiğinde, fark, örenkte 5, zarar yazılabiliyor mu? gelirden düşülebiliyor mu?
-
mb20 Temmuz 2020 17:38
İtfa beklenirse satış söz konusu değil. Zarar beyanı da yok. Örnekteki gibi alışta 5 primli olarak maledilen bu fark tutarını vade boyunca alacağınız kupon faizlerinden indirebilirsiniz. Yani bu tutarı faiz gelirlerinize paylaştırabilirsiniz. Eğer bu bonoyu satarsanız 5’lik piyasa primi zaten maliyet olarak satış karının oluşumunda etki yapar. İtfaya kadar beklerseniz ve daha önceki kuponlara paylaştırmadıysanız da son kupondan düşebilirsiniz. Öte yandan ayrıca belirtecek olursak; alış tarihi itibariyle bonunun işlemiş kupon faizi de söz konusu ise bu tutar ilk kupon tahsilat bedelinden düşülür ve kupon faizi olarak bu tutar kadar eksik dikkate alınır. (temiz kirli farkını ilk kupondan düşülür.)
-
kaan09 Temmuz 2020 23:27
Merhabalar. Öncelikle detaylı ve bilgilendirici yazınız için teşekkür etmek isterim. Örnek 1 ile ilgili önemli bir soru sıramak istiyorum. Bu soru benimle birlikte birçok eurobond yatırımıcısının aklında aslında. Bu örnekte "Kira geliri" ifadesi için hemen altında "İşyeri kira tutarı" ifadesini kullanmışsınız. Buradan normal gayrimenkul kira gelirimiz varsa, işyeri olmadığı için 49.000 TL toplam hesabında kullanılmayacağı anlamı çıkarabilir miyiz ? Özetle 49.000 TL'yi hesaplarken işyeri olmayan "gayrimenkul" olarak kiraya verilmiş bir evin gelirini hesaba katmamıza gerek yok mu?
-
Mb18 Temmuz 2020 18:49
Konut olarak kiraya verilen gm'den elde edilen gelir varsa ve istisna rakkamini geçtiğinden beyana tabi ise 49.000 TL hesabinda dikkate alinacaktir. Sadece beyana tabi ucret bu hesaba dahil edilmiyor.
-
Murat04 Temmuz 2020 19:35
Merhaba. Gelir vergisi beyani sirasinda Yurtdisi borsalarindan kazanilan kar payi da Eurobond kupon geliri ile birlikte mi degerlendiriliyor? Ornegin 45000TL kupon gelirim, 5000TL karsiligi ETF temettu gelirim varsa her ikisini de beyan etmem gerekir mi yoksa sadece temettu gelirimin mi betan edilmeai gerekir?
-
mb06 Temmuz 2020 14:56
her ikisi de beyana giriyor. toplam 50 000 TL beyan edilmeli.
-
ck01 Temmuz 2020 14:43
yurt dışında işlem gören diğer ülke eurobondları da aynı esaslara mı tabi?
-
mb03 Temmuz 2020 14:08
yurt dışı şirketlere veya devletlere ait bonolardan elde edilen gelirler de beyana tabidir. onlatda yıllık beyan haddi uygulması da yoktur. gelir ne olursa olsun gelir vergisi beyan zorunluluğu vardır.
-
Serkan A.25 Haziran 2020 23:18
Beyanname için gelir hesabı yaparken ortak eurobond hesaplarının %50’si mi hesaplanır.. Örneğin ortak eurobond hesabında 8000 usd kupon geliri elde ettik. Ayrıca ortak olmayan hesaptan 30.000 tl temettü geliri var. Bu durumda kişinin gelir vergisi hesabı 4000 usd kupon + 30000 Tl temettü olarak mı hesaplamalı?
-
mb26 Haziran 2020 12:14
evet yarısı zira Ortak hesaplardan elde edilen faiz gelirlerinde 49.000 TL’nın geçilip geçilmediğine her bir kişi için ayrı ayrı bakılır.bir de biliyorsunuz alınan brüt temettünün yarısı vergiden istisna. 17 Nisan yazısına bknz.
-
Ali D24 Haziran 2020 12:10
Faiz gelirinde beyana sınırı 2019'da 40 bin tl idi, yeniden değerleme oranında artıp 49 oldu, doğru mudur? 2021 için beyan sınırı sizce ne olur? Teşekkürler
-
mb24 Haziran 2020 14:06
2020 yılında elde edilen gelirler için; evet 49.000 TL. 2021 yılı için ise bu tutarın Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre belirlenen yeniden değerleme oranında artırılması söz konusu olacaktır. Kanuna göre; Yeniden değerleme oranı, yeniden değerleme yapılacak yılın Ekim ayında (Ekim ayı dahil) bir önceki yılın aynı dönemine göre Devlet İstatistik Enstitüsünün Toptan Eşya Fiyatları Genel Endeksinde meydana gelen ortalama fiyat artış oranıdır. Bu oran Maliye Bakanlığınca (GİB) Resmî Gazete ile ilân edilir.
-
Mb23 Haziran 2020 21:59
16.000 Usd'nin TL karsiligi yillik beyan haddini gecer ise beyan var. Bu tutar faiz geliri sayiliyor. Ama satarsaniz her halukarda beyan var ve kur artisi da vergiye tabi.
-
mb24 Haziran 2020 17:33
İtfa beklenirse satış söz konusu değil. Zarar beyanı da yok. Alışta ödenen primleri vade boyunca alacağınız kupon faizlerine paylaştırabilirsiniz.
-
Hasan K24 Haziran 2020 15:37
Anladım teşekkür ederim. Peki şu anda primli bir bond alsam da itfaya kadar beklesem durum yine aynı mı ? Diyelim 121.000den aldım. İtfayı da bekledim. Yazıda belirttiğiniz Alım-Satım kazancı örneğinde olduğu gibi Dovizden zarar gösterse bile yine mi beyan isteyecek ?
-
Hasan K23 Haziran 2020 17:11
Yazınız için teşekkürler. Şunu tam anlayamadım. İtfa tarihine kadar beklememiz durumunda beyanname vermemize gerek kalmıyor mu ? Diyelim ki 84.000 USD bedelle kupon ödemeli bondu aldım ve itfaya kadar bekledim. Kuponlardan elde ettiğim gelir 49.000 altında. İtfa tarihinde alış ve itfa bedeli arasındaki 16.000 USD için beyanda bulunmamız gerekiyor mu ? Yoksa yalnızca itfa beklemeden satış yaparsam mı geçerli bu durum
-
ub22 Haziran 2020 14:07
teşekkürler. kur farkları niye vergiye tabi? mevzuatta değişiklik şart.
-
Özkan26 Ağustos 2020 20:24
bu konuda gördüğüm en detaylı yazı,teşekkur ederim. sorum şu: 2020 yılı içinde (49.000*2=) brüt 98.000 TL’sinden (Net: 83.300 TL) den daha az net 80.000 tl temettü geliri ve 40.000tl kupon geliri olan kişi beyanname vermek durumunda mıdır?
-
MB24 Haziran 2020 10:03
İtfanın olduğu yıl “alınan kupon faizleri + 16.000 USD”, o yıla ait yıllık beyan haddini aşmıyorsa beyan yok (2020 için 49.000 TL). Burada dikkat edilecek olan konu: 16.000 USD’lık iskonto tutarı faiz geliri sayılıyor.
-
mb23 Haziran 2020 17:08
kur farkları satış halinde satış kazancının hesabında gelir olarak dikkate alınıyor. aslında gerçek bir gelir değildir. mevzuat değişikliği gerektiriyor. faiz gelirinin hesabında ise kur geliri hesaplanmıyor.
-
04 Ekim 2024, Cuma
Bankalarla nakdi uzlaşmalı forward işlemi yapan şirketlerde Katma Değer Vergisi tarhiyatı
Devamını Oku -
08 Ağustos 2024, Perşembe
Gayrimenkul yatırım fonlarında (GYF) ve ortaklıklarında (GYO) yeni vergi durumu
Devamını Oku -
11 Haziran 2024, Salı
Forex işlemlerindeki kur farkı vergisinde yeni gelişmeler
Devamını Oku -
22 Mayıs 2024, Çarşamba
Enflasyon düzeltmesi ve 2023 yılı yeniden değerlemede son 3 ay amortismanları için itiraz gerekçesi
Devamını Oku -
02 Mayıs 2024, Perşembe
Mevduat faizi ve TL yatırım fonu stopaj oranlarındaki yeni uygulama
Devamını Oku -
19 Nisan 2024, Cuma
Kurumlar vergisi beyanında örtülü sermaye kar payı istisnası nasıl ve ne zaman kullanılır?
Devamını Oku -
14 Mart 2024, Perşembe
Temettü (kâr payı) geliri olanlarda vergi beyanı
Devamını Oku -
05 Mart 2024, Salı
Ücret gelirlerinde vergi beyanı ve iade alma hakkı
Devamını Oku -
24 Ocak 2024, Çarşamba
Gerçek kişiler yönünden eurobond gelirlerinde vergi durumu (2024)
Devamını Oku -
29 Aralık 2023, Cuma
Yeni Torba Yasa’daki vergi mevzuatı konuları
Devamını Oku
- BANKA HİSSELERİ
-
Hisse Fiyat Değişim(%) Piyasa Değeri