<
BASIN TOPLANTISI - ETKİNLİK - KONFERANS
Basın Daveti Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği 06 Şubat 2020, 09:30

Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği (TKYD), 2019 yılında Emeklilik ve Yatırım Fonları performanslarını ve fonlara artan ilgiyi açıklıyor. 06 Şubat 2020...

Tüm Etkinlikleri Göster
BANKA HİSSELERİ
Hisse Fiyat Değişim(%) Piyasa Değeri

E-posta listemize kayıt olun, en son haberler adresinize gelsin.

Ana SayfaGündemErdoğan'ın bu sözleri şaşkınlık yarattı----

Erdoğan'ın bu sözleri şaşkınlık yarattı

Erdoğan'ın bu sözleri şaşkınlık yarattı
12 Şubat 2014 - 06:25 www.finansingundemi.com

Başbakan Erdoğan’ın "Para devletten çıkmıyorsa yolsuzluk değildir” sözleri hukuk ve ekonomi dünyasında şaşkınlığa neden oldu

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, yolsuzluk için yaptığı yeni tanımla şaşırttı. “Yolsuzluk dendiğinde şunu anlarım; devletin kasası soyuluyor mu soyulmuyor mu” ifadelerini kullanan Erdoğan’a ekonomi ve hukuk çevrelerinden tepki geldi.

Taraf'ta yer alan habere göre, Eski SPK Başkanı Ali İhsan Karacan, yolsuzluğun tanımı konusunda devasa bir literatür olduğunu belirterek “Rüşvet dediğiniz zaman içinde, kamu görevlisinin yaptığı özel bir şahıstan para alması da vardır, bu bir yolsuzluktur” dedi. Karacan şunları kaydetti: “İhale verirken, lisans verirken bunun karşılığında özel bir kişiden para almak yolsuzlukur. Zaten yolsuzluk genelde, kamu parasını çalmaktan ibaret değildir. Kamu görevlisinin; buna bürokrat ve siyasetçi de dahil, karar verme yetkisini kullanırken çıkar, yarar sağlaması yolsuzluktur. Başbakan, literatürün bir tarafını tanımlamış, bu tanım dar bir tanımdır. Yolsuzluğun tümünü kapsayan bir tanım değildir. Bu tanım, önemli yolsuzluk türlerinin cezasız kalmasına, daha doğrusu tanım dışında bırakılmasına neden olur.”

Ayakkabı kutusundan çıkan 4.5 milyon dolar için ise Karacan “Bir bankanın genel müdürü kredi verme karşılığında özel şahıslardan para alıyorsa, devletin kasasından herhangi bir şey çıkmaz ama genel müdür görevini kötüye kullanmış olur. Sahip olduğu kamu görevini ille de devletin parasını çalmak için kullanması şart değildir” ifadelerini kullandı.

BAŞBAKAN YOLSUZLUĞU ÖRTMEYE ÇALIŞIYOR

Erdoğan’ın sözlerine eski DGM savcısı Mete Göktürk’ten de tepki geldi. Göktürk, Başbakan’ın sözlerini, “Yolsuzluk kavramı tahrif ediliyor” diye yorumladı. Göktürk, “Yolsuzluk kamu görevlilerinin yapmamaları gereken bir işi yapmaları veya bunun tam tersi bir durumu yapmaları karşılığında aldıkları haksız kazançtır. Mesela ceza kanununda yer alan irtikap suçu. İrtikap, ‘para karşılığında bir kimseyi bir şeyi yapmaya mecbur etmek’ demektir. Söz konusu para devletin kasasından çıkmaz. İrtikap rüşvete zorlayıcılığı olan bir şeydir. Mesela “Şu kadar parayı vermezsen, çocuğunu okula kaydetmem” dediğiniz zaman insanlar o baskı altında zorunlu olarak onu kabul etmek durumunda kalıyorlar, bu irtikaptır” dedi.

Sabah-atv satışında yaşananların “rüşvet” suçuna örnek olduğunu belirten Göktürk, “Kamu görevlilerinin hediye olarak aldıkları menfaatler de yolsuzluk kavramı içerisindedir. Bir kamu görevlisinin villa gibi değerli hediyeyi kabul etmesi dünyanın her tarafında yolsuzluk olarak tanımlanır. En azından görevi suistimaldir” dedi.

Göktürk, “devletin kasasından para çıkması” konusunun hukuki karşılığını ise şöyle açıkladı: “Bir mal devletin hazinesinden çıkıyorsa ona ‘zimmet’ denir. O da ayrı bir yolsuzluktur. Yani, yolsuzluğun kavramı çok geniştir. Bütün bunların hepsi yolsuzluk kavramı içerisine girer... Başbakan, ‘Ayakkabı kutusundaki Halkbank parası değil’ diyor. Bu değerlendirme yapılıyorsa yargıya ne gerek var, bırakalım Başbakan yargılasın, mahkeme kararlarını da o versin. Yürütmenin başındaki insanın yargının işleyişine bu ölçüde müdahale ettiği nerede görülmüş. Başbakan bu konuşmalarıyla yolsuzluğun üstünü örtmeye çalışıyor ve yolsuzluk kavramını tahrif ediyor.”

“Devletten çıkmıyorsa yolsuzluk değildir”

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul’da Al Jazeera’nin sorularını yanıtladı. Başbakan’ın açıklamaları şöyle: “Senaryo ne yazık ki tamamı ile hükümetimize bir darbe yönelimine ait bir senaryo ve bu senaryo tutarlı değil. Söylenenler, iftiralar... Hiçbirisinin devletin kasasından alınan ve çalınan herhangi bir şey olmadığına kesinlikle inancım var.”

KUTUDAKİ PARALAR HALKBANK’IN DEĞİL

“Ben yolsuzluk dendiğinde şunu anlarım; devletin kasası soyuluyor mu soyulmuyor mu? Ayakkabı kutusu içerisinde söylenen olaylar, Halk Bankası’ndan alınan ya da soyulan para değildir. Bu Halk Bankası biz iktidara gelmeden önce görev zararı kaydeden bir bankadır. Şu anda ise Balkanlar’ın, Avrupa’nın kârlı bankalarından bir tanesidir.”
YORUMLAR (15)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • BİR KAÇ KURUŞ12 Şubat 2014 17:50

    DEVLETİN KASASININ SOYULDUĞUNU ANLAYAMIYOR MUSUN ? HALKBANK 'IN GÖREV ZARARI 414 MİLYON TL HALKIN CEBİNDEN KESİLEN VERGİLERLE KAPATILMA DIMI ? BU KİMİN CEBİ OLUYOR ACABA... SENİN OLMADIĞI KESİN. O HER GEÇEN GÜN DOLUYOR DOLUYOR. KEFENİN CEBİ YOK MAALESEF

  • Nihat'a12 Şubat 2014 11:05

    Sen yolsuzluk işini iyi biliyorsun galiba, senin yöntemin nasılsa anlat adamcağızlara da öyle yapsınlar bundan sonra, kutu yerine fırında mı saklıyorsun rüşveti?

  • VATANDAS12 Şubat 2014 10:43

    peki her halukarda devlet'e "giriyorsa".....yolsuzluk mudur?

  • Nihat Kahraman12 Şubat 2014 10:39

    bankalarda 1 milyon ve üzeri hesabı olan kişi sayısı 66 bini geçmiş ve bir banka müdürü illa yolsuzluk yapacaksa bunu ayakkabı kutusuna koyarak yapmaz! zaten buna gerek te yoktur. Başbakan a katılıyorum! Bütün bunların gayet anlaşılır bir açıklaması var ama anlamak istemeyen angutlara söyleyecek bir şey olamaz!

  • ortaboy yatırımcı12 Şubat 2014 10:16

    yakında bi kanun çıkarır rüşvet almak yolsuzluk yapmak memleketi soymak serbesttir diye olur biter !!! koyunlarda bakar !!

  • ALİCAN12 Şubat 2014 10:00

    BAŞBAKAN BİR ŞEYİ TANIMLAYAMAZ,YALÇIN AKDOĞAN YAZAR O DA OKUR

  • yollu12 Şubat 2014 09:14

    valla billa bunlarda yolsuzluk yok, yollu bunlar yollu!

  • Yakup 12 Şubat 2014 09:12

    başbakanın sözleri her zamanki gibi çarpıtılıyor, yahu rüşvet yolsuzluktur bunu kimse inkar edemez, alan da veren de şerefsizdir... Ama şu söyleniyor aslında rüşvet ne için verilir bir çıkar sağlamak için, o zaman böyle bir çıkar sağlanmış mı ona bakacaksın, böyle bir çıkar sağlanmamış, BDDK denetledi diyor, zaten soruşturmada da şu şekilde çıkar sağlandı diye bir iddia da yok, kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın, karşınızda gezi zekalılar yok sadece..

  • BARIŞ CAN12 Şubat 2014 08:53

    ÇOK VAHİM BİR DURUM. BUNDAN BÖYLE DEVLET DAİRELERİNDE HEDİYE VE ÖDÜL ALMAK SERBEST

  • XYZ12 Şubat 2014 08:48

    doğru söylüyor.. irana ambargo uygulayan abd ona silah satmada ambargo uygulamiyor. ama türkiye iran üzerinden para kazanınca rüşvet oluyor..

  • bilgisiz gazeteci12 Şubat 2014 08:47

    birincisi halkbank genel müdürü devlet memuru değildir oyüzden rüşvet ile yargılanamaz. Yok bir çıkar varsa da banka şikayetçi olursa yargılama olur tamam bilgisiz seviyesiz ve tetikçi gazeteci doldu ortalık....

  • Tayyip12 Şubat 2014 08:39

    Para devletin kasasından çıkmıyor ama rüşvet yiyorsa helaldir. İmana gel, insanın midesi kaldırmıyor artık, utanma kalmamış hiç..

  • ortaboy yatırımcı12 Şubat 2014 08:16

    bütün dünyayı kendine göre düzenliyor !!!! devletten çıkmıyorsa yolsuzluk değilmiş !!! ne oluyor peki ????? minareye kılıf küçük geliyor artık !!!!

  • ihlazede12 Şubat 2014 08:07

    Kamu görevililerinin nüfuzunu millet adına değil, kendisi veya yandaşları için kullanmak ahlaki değildir.

  • 1612 Şubat 2014 06:36

    Ne desin mecbur suyun basinda kendi oturuyor.